חברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, סיירו היום (חמישי) בחברון, בעקבות הנגשת מערת המכפלה לנכים ובעלי מוגבלויות. את הסיור יזמה ח"כ אורית סטרוק, והשתתפו הח"כים רם בן ברק (יו"ר הוועדה), יוסי טייב, איתן גינזבורג, משה קינלי טור-פז, יוסי שיין, ניר אורבך ויום טוב כלפון.
את הסיור וההדרכה הוביל הרב הלל הורוביץ שתיאר את תחילת עבודות ההנגשה וסיפר על העתיקות שנמצאו במהלך העבודה ושגרמו לעיכוב. יחד עם זאת, פועלים כעת למציאת אפשרות לשביל שינגיש את הדרך למעלית, ומשם, ללא פגיעה בעתיקות תוביל המעלית לתוך מבנה מערת המכפלה. בכך יוכל כל אדם, בלא קשר לכשירות הגופנית שלו, לעלות, להתפלל ולבקר באחד המקומות ההיסטוריים החשובים לעם ישראל.
יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך אמר: "הביקור כאן, בעיר האבות חברון, ערש האומה הישראלית, במסגרת סיור של ועדת חוץ ובטחון של כנסת ישראל, הוא ביקור חשוב מאין כמוהו. אני מברך את יו"ר הועדה ח"כ רם בן ברק על ההתעקשות להמשיך את תהליך ההנגשה של מערת המכפלה ואת חה"כ אורית סטרוק והרב הלל הורוביץ על היוזמה וההובלה של הסיור. נמשיך ונפעל אי"ה עד להשלמת עבודות ההנגשה".
ח"כ יום טוב כלפון סיפר: "הגענו עם ועדת חוץ וביטחון לביקור במערת המכפלה בחברון כדי לעקוב על התקדמות עבודות ההנגשה של המערה. קיבלנו גם סקירה על התגליות הארכיאולוגיות שנמצאו בחפירות, ועל התכנית לחיזוק בטיחות המבנה. חשוב מאוד בעיניי שהוועדה תסייר כאן, כי מכאן הכול התחיל, זו חלקת גדולי האומה של העם היהודי. עלינו לחזק את חברון ולחבר את עם ישראל לשורשיו".






צילום: דוברות ח"כ ניר אורבך




















