טראמפ: "אם ניצחנו הקרדיט שלי, אם הפסדנו אני לא אשם"
ההפתעה בבחירות האמצע בארה"ב: מי שקיווה יותר מכל לניצחון של המפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים ובסנאט הוא הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שקיווה שהנבחרים יסייעו לו לקדם שורת מהלכים לקראת הבחירות לנשיאות ב-2024. עם ההפסד המסתמן של הרפובליקנים בסנאט והניצחון הדחוק בבית הנבחרים, כבר החלו קריאות לדחת טראמפ. אלא שעדיין הניצחון בבית הנבחרים יסייע למפלגה הרפובליקנית.
לנשיא ג'ו ביידן ולממשל שלו נותרו עוד שנתיים בבית הלבן, אז יצטרכו להתמודד מחדש. במידה והרפובליקנים יהיו הרוב בבית הנבחרים הוא יוכלו לחסום חקיקות משמעותיות שביידן ינסה לקדם, ובכך למנוע ממנו לקבל נקודות זכות על מהלכיו בקרב הציבור. בנוסף יוכלו חברי בית הנבחרים לנסות ולעצור את החקירה שמתנהלת כנגד טראמפ בעקבות המסמכים הסודיים שלקח מהבית הלבן אל ביתו הפרטי במארלאגו.

דה-סנטיס עוקף את טראמפ
הדבר העיקרי שמקווים הרפובליקנים לקדם באמצעות הרוב אותו השיגו בבית הנבחרים – הוא לנסות ולהדיח את ביידן מתפקיד הנשיא כפי שעשו הדמוקרטים לטראמפ. בשביל להפוך את ניסיון ההדחה ללגיטימי הם ינסו להורות לפתוח בכמה שיותר חקירות כנגד ביידן ובנו האנטר, בגין מספר פרשיות ושערוריות שלא נבדקו עד הסוף. הם ינסו שהחקירות יתמקדו גם בשריו ומקורביו של ביידן.
בחזרה לטראמפ. במערכת הבחירות הנוכחית הוא הביע תמיכה רשמית ביותר מ-300 מועמדים רפובליקנים, ומידת הצלחתם תהיה מבחן כוח חשוב עבורו. רבים מהמועמדים שנהנים מתמיכתו הם כאלה שתמכו בפומבי בטענותיו חסרות היסוד שהניצחון בבחירות 2020 נגנב ממנו בהונאת ענק, וחלקם מקדמים תיאוריות קונספירציה מפוקפקות מבית הימין הקיצוני. כעת מסתמן ההפסד שלו עם המועמדים הללו.
בפעם הראשונה מאז עזב את הבית הלבן, טראמפ כבר לא מדורג ראשון בטבלת הימורי המנהיג הבא של המפלגה הרפובליקנית. מי שגובר עליו לראשונה במספר אחוזים הוא רון דה-סנטיס, מושל פלורידה שזכה בכהונה נוספת ברוב של למעלה ממיליון קולות לטובתו. בפעם שעברה זכה ברוב דחוק של 30 אלף קול בלבד. בהתבטאות מדהימה של טראמפ לתוצאות המסתמנות ולהפסד שייתכן והוא אשם בו, השיב כי "אם הרפובליקנים ינצחו – מגיע לי כל הקרדיט. אם הם יפסידו – אני לא אשם".

תוצאות הבחירות המעודכנות





















אני לא מבין מה ההתרגשות מדברי טראמפ, הרי השמאל אומר את זה כבר שנים. אם הם מנצחים בבחירות – הדמוקרטיה ניצחה ואם הם הם מפסידים זה קץ הדמוקרטיה…