צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי אמר היום בהצהרתו: "מדינת ישראל וצה"ל משיבים עכשיו מלחמה, נגד מתקפה שהיא נפשעת ואכזרית של חמאס. חדירה של מחבלים לבתים פרטיים של אזרחים בעוטף עזה, לקיחה של נשים וילדים – זה טרור רצחני. אנחנו לכן עכשיו תוקפים, רודפים, פוגעים בכל מי שנתן בזה חלק ובזה אנחנו נמשיך".
עוד הוסיף: "אני יודע שהיממה האחרונה הייתה קשה, המחיר הוא מחיר כבד אני יודע שיש שאלות רבות ויש תסכול רב אבל הדבר החשוב – אנחנו עכשיו מתקדמים קדימה בעשייה ובפתרון הבעיות. יש לנו אזרחים, אנשי כוחות הביטחון, חיילים שלנו נהרגו, נפצעו, חלק נמצאים בידי האויב. לכן, זה זמן למלחמה, לא מבצע, לא סבב – זמן למלחמה ובתוך המלחמה הזו צה"ל חזק, יפעל חזק, וינצח, יגיע להישגים שצריך. לנו קדימה צפויים ימי לחימה ארוכים ומורכבים. אנחנו נשמור על מוכנות בכל הזירות וכל אחד יעשה בזירתו כמיטב יכולתו. נמשיך לתקוף בעזה כולה באופן רחב בפרט באזורים שמהם יוצאות ההתקפות לתוך שטחנו".
נזכיר כי 700 ישראלים נרצחו ונפלו במתקפת הטרור של חמאס. מספר הפצועים עומד על יותר מ-2,200. נמשכת הלחימה במחבלים בכמה יישובים בעוטף עזה. דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי אמר כי עד כה הושמדו כ-800 יעדים ברצועה.






















נראה דומע לא משדר ביטחון
הוא באמת לא נראה טוב
אני לא חסיד גדול של הכאה על חטא
ולא של חיפוש אשמים
אני רק מסיר אבק מעל חדשה ישנה
מי יגלה עפר מעיניך אריאל שרון המנוח
גורם ראשון במעלה למה שקרה
זו תכנית ההתנתקות
ואין צורך להסביר
אם קודם מזלזלים ואומרים 'סמוך' או 'יהיה בסדר', ואחר כך לא מחפשים אשמים ולא מכים 'על חטא', אז מה נשאר???…
השאלה היא לא מי אשם, אלא האם בידי חדלי אישים אלה ניתן להפקיד את ניהול המערכה מעתה, או שמא יואילו לזוז הצדה וימצאו אנשים יותר בעלי תושייה מהם??…
ועל כולם, קןלר האשמה תלוי באדם אחד, איך שלא תהפוך התמונה: 'בנימין נתניהו'. הוא המחליט, הקובע, ועל פיו יישק דבר. אם גולדה זזה אחר מלחמת יום כיפור, אין ספק שכעת הגיע זמנו של ביבי לזוז הצדה. מי יהיה במקום?? זה כבר שאלה טובה.
ומה התשובות
כושל, חלש, והראשון שיודח אחרי המלחמה.
זהירות בצפון יכול להיות שהם מושכים הסחת דעת בשביל לאפשר ללבנון
וצריכים גם להזהר בירושלים
וגם בשאר הארץ להזהר מכל הכפרים