פיצוץ אוניברסיטת אל-אסראא עזה. צילום: שימוש לפי סעיף 27א
אלוף פיקוד דרום רשם הערה פיקודית למפקד אוגדה 99, תא"ל ברק חירם, באישור הרמטכ"ל הרצי הלוי בעקבות אירוע שבו אישר מפקד האוגדה לפוצץ בניין אוניברסיטה ברצועת עזה מבלי לקבל אישור מקדים ממפקד פיקוד הדרום בהתאם לפקודות. כך פורסם היום (שני) בכאן חדשות.
באירוע, שהתרחש לפני כחודשיים, תא"ל חירם אישר למוטט את מבנה אוניברסיטת אל אסראא בדרום העיר עזה בטענה שמתחת למבנה נחפרו מנהרות שבהן הסתתרו מחבלים. מאחר ומדובר במבנה רגיש, תא"ל חירם היה אמור לקבל אישור מראש ממפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן, אולם חירם קיבל את ההחלטה לבדו וללא סמכות.
היו מקרים נוספים שבהם קצינים בכירים שחשו באיום בשטח החליטו להקריס מבנים, אבל ייתכן שהתזמון – בסמוך לתחילת המשפט של ישראל בבית הדין בהאג, מה שגרר ביקורת בתקשורת הבינלאומית – היה בין הגורמים שהובילו להחלטה החריגה.
תגובת דובר צה"ל: "הקרסת המבנה ותהליך אישור הפיצוץ תוחקרו באופן יסודי על ידי מפקד פיקוד הדרום והוצגו לרמטכ״ל. מהתחקיר עלה כי ארגון הטרור חמאס השתמש במבנה ובסביבתו לפעילות צבאית נגד כוחותינו, אך תהליך הקרסת המבנה נעשה ללא האישורים הנדרשים. בהמשך למסקנות התחקיר מפקד פיקוד הדרום העיר למפקד האוגדה. האירוע הופנה לבדיקה של מנגנון התחקור המטכ״לי, גוף עצמאי לבדיקת אירועים חריגים במלחמה".





















אחד המפקדים עם כיפה.
סתם אומר
בגלל זה קיבל נזיפה.. אחרת היה מקבל צל"ש ..
נו..
ברור ניסו להתקיל אותו באירוע בבארי..
לא הלך יסנדלו אותו על קשקוש אחר.
כח וקסנר מנהל את צבא ה"עם"
אז מה אתם רוצים שעל כל תזוזה הם צריכים אישור ????
תפסיקו לעשות רעש ותנו ללוחמים לעשות את העובדה שהם עושים
או בוא ניראה אותכם ניכנסים לעשות את מה שהחיילים עושים שם
ובגלל הביקורת שלכם בסוף עוד יתבעו אותם באג
חס ושלום
דייייייייייי ליראות כמה אתם יפיופים בעיני העולם
הם גם ככה לא סופרים אותנו
זה בגלל שארה"ב בזמנו קפצה מיד לשאול למה מוטטו את האוניברסיטה הזאת…
זה מחזק את האויב!
ומי נותן לו את הערה ??!!!
הרמטכל האחראי הגדול של האסון של 7 לאוקטובר
חצוף מחוצף!!!!