צלם: רועי אברהם, מקליט: יחזקאל קנדיל
נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר היום (חמישי) באירוע חתני בר ובת המצווה של ארגון יתומי צה״ל כי "הפילוג הפנימי הוא תמריץ גדול עבור אויבינו, שעוקבים אחריו בשמחה; במיוחד בימים המתוחים שאנו נתונים בתוכם. וניצבים בפנינו. ולכן אסור לחזור לשישה באוקטובר".
בפתח דבריו אמר, ״לפני מספר ימים הגיעה אלינו בהפתעה לבית הנשיא רוחמה הרשקוביץ, אימו של רס"מ יוסי הרשקוביץ שנפל בקרבות בעזה. יוסי היה מנהל בית הספר ״פלך״ בנים. מיכל ואני התרגשנו מאד לפגוש אותה, ואפילו יותר התרגשנו כשהיא ביקשה מאיתנו, בדמעות, דבר אחד בלבד: לעשות הכול כדי לעצור את הקרע בעם. לעשות הכול כדי למלא את צוואתו של יוסי ולשמור על אחדות ישראל".
הוא הוסיף ואמר כי "זה מה שהעם רוצה ודורש כל הזמן: לא לחזור לשיח של השישה באוקטובר! ובטח שלא תוך כדי המלחמה. ברור לכולנו שזכות ההפגנה והמחאה היא מזכויות היסוד בדמוקרטיה שלנו, ושהפגנות הן דבר הכרחי ונחוץ בחברה הישראלית. אבל יש דרך איך להתווכח ואיך לחלוק, ויש דרך איך למחות, ואיך להפגין. אלימות היא קו אדום שאסור לחצות בשום פנים ואופן".
"אני מזכיר לכולנו שהפילוג הפנימי הוא תמריץ גדול עבור אויבינו, שעוקבים אחריו בשמחה; במיוחד בימים המתוחים שאנו נתונים בתוכם. וניצבים בפנינו. ולכן אסור לחזור לשישה באוקטובר. בנפשנו הדבר!", אמר לסיום.





















כבוד הנשיא זה קרה שלשום ולא הגבת מיד בנאום שמתייחס לזה. לגנות ולהביע זעזוע. היום התייחסת לזה במסגרת אירוע רק בדרך אגב. מי אתה אדוני הנשיא?
ואיפה החטופים, ומה עשית לפני השביעי להפסיק את הטרלול כבוד הנשיא.
איפה האמפטיה שלך למשפחות הכואבות, מי אתה שתשפוט את כאבן.
מעט מידי מאוחר מידי-יש לך חלק גדול מאוד בפילוג העם