לצד התיעודים המרגשים של שחרור החטופות, 200 מחבלים שוחררו היום (שבת) מהכלא במסגרת עסקת החטופים, מתוכם 121 שנידונו למאסר עולם ו-79 שנחשבים ותיקים.
השחרור מגיע במסגרת הפעימה השנייה של עסקת החטופים, שבה שבו הביתה לירי אלבג, דניאלה גלבוע, קרינה ארייב ונעמה לוי.
70 מהם גורשו למצרים, 114 שוחררו לאזור יהודה ושומרון – ו-16 לרצועת עזה.
137 מהאסירים ששוחררו שייכים לחמאס, 26 לפתח ו-29 לג'יהאד האיסלאמי. שלושה שייכים לחזית העממית ואחד נוסף לחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין.
בין המחבלים ששוחררו נמנה גם ראיד אל-סעדי, שמשתייך לג'יהאד האיסלאמי, ומואשם בביצוע פיגוע שבו נרצחו חיילים ישראלים.
עוד שוחרר מוחמד אל-טוס, בן 69 מבית לחם שנידון למאסר עולם וריצה 40 שנים ברציפות בכלא הישראלי, אחרי שהקים את הקבוצה הראשונה בארגון שביצעה פיגועי ירי רבים באזור ירושלים ובית לחם.
גם סאלים חג'ה, בכיר חמאס שריצה 16 מאסרי עולם בגין מעורבותו בפיגוע התאבדות בקו 16 בחיפה ב-2 בדצמבר 2011, שוחרר וגורש. בפיגוע נרצחו 15 בני אדם ונפצעו 40. חג'ה היה חבר בחוליית חמאס שכם, שאחראית גם לפיגועים במסעדת סבארו ובדולפינריום.
תאבד מרדאווי, שמשתייך לג'יהאד האיסלאמי באזור ג'נין, השתחרר גם כן. הוא הורשע בכך שחימש וצייד תשעה מחבלים מתאבדים, שלח אותם אל מותם וגרם לרציחתם של 20 ישראלים ופציעתם של 150.
שייח סאלח דאר מוסא, שהשתייך ל"אחים המוסלמים" ולאחר מכן לחמאס, הוא ממחבלי הפיגוע בבית הקפה הלל יפה בירושלים שבו נרצחו תשעה ישראלים ונפצעו עשרות. בנוסף שוחרר מחמוד שריתח שהיה מעורב בביצוע פיגוע ההתאבדות באוטובוס קו 4 ברחוב אלנבי בתל אביב בשנת 2002, שבו נרצחו שישה בני אדם. הוא נשפט אז לשבעה מאסרים עולם.
שני מחבלים נוספים הם וואיל קאסם וגם ויסאם עבאסי, שאחראים למותם ולפציעתם של עשרות ישראלים בפיגועים בקפה מומנט בירושלים, מועדון שפילד קלאב בראשון לציון ובקפיטריית פרנק סינטרה באוניברסיטה העברית בתחילת שנות האלפיים.
המחבל זכריא זביידי עשוי להשתחרר בפעימה הבאה.





















שעון החול שלהם התחיל מכאן הם יחזרו רק לקבר
מתי??
אחרי שהם ח"ו יהרגו יהודים?
באמת קשה לצפיה הסרטון האחרון אם זה צולם פה בשטח ישראל מה זה הכורסאות האלה
ממש לא בשטח ישראל
פשייי תיקים ומתנות. כל הכבוד מדינת ישראל.
לא למדנו כלום..
הגיע הזמן אולי לגזר דין מוות לפשעים חמורים?
פחד מזעזע