אתמול התקיים יום ניסויים מיוחד בהשתתפות תשע מהתעשיות הישראליות הגדולות בארץ. במהלך היום הדגימו החברות בפני משרד הביטחון אמצעים טכנולוגים מתקדמים בעלי יכולות יירוט והשמדה של כטב"מים, באמצעות ירי ורחפנים.
יום הניסויים התקיים בהובלת שר הביטחון ישראל כ"ץ, סמנכ״ל וראש אגף התכנון במשרד הביטחון, איתמר גרף, ראש מפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') ד״ר דני גולד, ראש אגף התכנון ובניין הכוח בצה״ל, אלוף אייל הראל ובכירים נוספים.
מדובר בהמשך לסדרת הניסויים הראשונה שהתקיימה בחודש אוקטובר 2024, עליה הנחה מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, במטרה לקיים הליך תחרותי מואץ למציאת פתרונות יירוט נוכח האתגר הקיים.
סדרת הניסויים התקיימה בשדה ניסויים בדרום הארץ בהשתתפות תשע תעשיות ישראליות, מהגדולות (אלביט מערכות, רפאל והתעשייה האווירית) ועד לחברות סטארט-אפ. במסגרת התחרות, התעשיות פרסו אבי טיפוס של מערכות היירוט, שפותחו בהובלת מפא"ת והציגו יכולות יירוט כטב״מים בטווחים, מהירויות וגבהי טיסה שונים.
דוברות משרד הביטחון הודיעה כי עם השלמת ניתוח תוצאות הניסויים הנוכחיים, בכוונת משרד הביטחון לבחור מספר טכנולוגיות שייכנסו להליך פיתוח וייצור מואצים. זאת במטרה לפרוס יכולות מבצעיות חדשות בטווח המיידי".
שר הביטחון ישראל כ"ץ: "איום הכטב"מים הוא איום מתפתח ורב-זירתי, שהתרחב לכל גזרות הלחימה שלנו בהובלת איראן ושלוחיה. מדובר באיום שכבר גבה מאתנו מחיר כבד בנפש, ולכן התגייסנו בכל הכלים כדי לפתח מענה אפקטיבי. סדרת הניסויים שערכנו היא מאמץ לאומי בהובלת מפא"ת, ובהשתתפות החברות הביטחוניות הגדולות לצד סטארט-אפים חדשניים. כולם נרתמו למשימה מתוך הבנה שההגנה על שמי ישראל היא משימה ראשונה במעלה מול אויבינו. אנחנו מחויבים להמשיך להתקדם ולהכניס יכולות חדשות לשדה הקרב כבר בטווח הזמן הקרוב. נפעל כדי להבטיח הגנה מקסימלית לתושבי המדינה ולכוחותינו בשטח נגד הכטב"מים מאיראן, מתימן, מלבנון ומכל זירה שנידרש לה".




















