צילום פלסטיני
לפני שבועיים בדיוק, חדרו שני פלסטינים מרצועת עזה בשעות אחר הצהריים לשטח ישראל – והצליחו להצית משאית שהשתייכה למשרד הביטחון. לאחר ההצתה הצליחו השניים להימלט בחזרה לתוך הרצועה, ללא שנפגעו. היום (רביעי) הפלסטינים בעזה מפרסמים תיעוד מהתקרית.
בסרטון שהפיצו ברצועת עזה, נראים שני הפלסטינים חוצים את הגדר הישנה של גבול הרצועה ומתקרבים למשאית ריקה שחנתה סמוך לגדר ללא אנשים בתוכה או לצידה. בסרטון שצולם מתוככי עזה, נראים השניים משליכים בקבוק תבערה על המשאית שמתחילה להילדק. כעבור מספר דקות מתרחש פיצוץ במשאית, שעולה כולה בלהבות.
את החצייה משטח עזה לישראל ביצעו השניים באזור הגדר הישנה דיר אל בלאח, ואת המשאית שהציתו וגרמו לה לנזק רב – הייתה שייכת לעובדי משרד הביטחון שביצעו באזור עבודות תחזוקה שגרתיות על המכשול החדש שהוקם בגבול ישראל-עזה. השניים כאמור הצליחו להימלט כלעומת שבאו על אף שהוקפצו אליהם כוח צה"ל, והמשאית כובתה ללא נפגעים.
לאחר התקרית מסר דובר צה"ל, כי "כוחות צה"ל זיהו לפני זמן קצר שני חשודים שחצו את הגדר מדרום רצועת עזה למרחב המכשול וחשוד נוסף שהתקרב למרחב הגדר. החשודים התקדמו לעבר משאית ריקה אשר שימשה לעבודות אחזקת הגדר במרחב והציתו אותה. החשודים לא חצו את מרחב המכשול וחזרו לרצועה".




















