בפרשה נאמר "ואנשי סדום רעים וחטאים, לה' מאד".
מבארים כמה מהמפרשים את פשר התנגדותם של אנשי סדום לנתינת צדקה, וכי מה היה אכפת להם שאדם פרטי נותן צדקה?
ומתרצים, כי הם היו רעים וחטאים ב- לה' מאד.
הם סברו שאם ה' גזר על השני להיות עני ועליך להיות עשיר, אזי אסור לך לשנות את הגזירה. וכמו שאמר טורנוסרופוס הרשע לרבי עקיבא: אם אלוקיכם אוהב עניים הוא, מפני מה אינו מפרנסם? ורבי עקיבא ענה לו: כדי שנינצל מדינה של גיהנום.
כך היו אנשי סדום רעים וחטאים ועוד הרגישו בנפשם כימעשיהם נעשים לה' – לשם שמיים , ועל כך נאמר "מאוד" כי בזה היתה רעתם גדולה עד מאוד, שהתכוונו ברעתם "לשם שמיים".
בשם הגאון רבי אשר זאב ורנר זצ"ל – רב העיר טבריה, נאמר על דבר הגמרא "שטן ופנינה לשם שמים נתכוונו" (השטן שביקש להביא ייסורים על איוב, ופנינה שציערה את חנה) – שלאכזריות כזו ניתן להגיע רק כאשר חושבים שמתכוונים "לשם שמיים"…





















יש מקרים שזה נכון
אבל כאן מדובר באכזריות לשם אכזריות
וסיפוק תאוות רצח ועוד.
זה הפרצוף האמיתי שלהם!