היום 12 ימים לעומר

פלאש 90

“יהיה גיהנום”: בריק מתריע מהמלחמה הגדולה שבפתח – וטוען שהפסדנו | ראיון חג

לא קל לשמוע את תחזיות האימים של האלוף בריק, אך הוא זועק ומתריע את מה שהוא רואה כ”זעקת אמת” • בראיון ל’חדשות JDN’ הוא מסביר כיצד תראה מלחמה עם חיזבאללה, הוא מאשים את “חבורת השוטים” בצה”ל וטוען שאסור להיכנס לרפיח
  • הרי אתה מקדש קורס להכשרת רבנים עורכי חופה וקידושין

    תוכן מקודם

  • למצוא את האיזון בין חיים לעבודה גם כשזה נראה בלתי אפשרי

    תוכן מקודם

  • המהפך השקט - איך הפכו מאות משפחות חרדיות בן לילה לבעלות נכסים מניבים, ואיך גם אתם יכולים?

    תוכן מקודם

  • משפחות מרובות נכסים - המשפחות החרדיות שזכו לרווחה כלכלית באמצעות רכישת נכסים שיטתית

    תוכן מקודם

  • "הם חרדים שנראים בדיוק כמוך ויש להם השפעה מכרעת על הביטחון של כולנו, מי הם?

    תוכן מקודם

  • הקרקע האסטרטגית שנמצאת רגע לפני קפיצת הערך הגדולה

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

אם אתם מחפשים תחזיות אופטימיות ואינכם מעוניינים לשמוע דברים נוקבים וחריפים על המצב הביטחוני במדינת ישראל, כנראה שיהיה קשה לכם לשמוע את דעותיו של האלוף (מיל’) יצחק בריק בנוגע לצה”ל ומערכת הביטחון. בריק מודה שדבריו אינם נוחים לשמיעה, אך לטענתו הוא מתריע וזועק מעל כל במה אפשרית רק את האמת הפשוטה, גם אם היא קשה ביותר. הוא מסביר כי לאורך השנים התאהבנו בשקט המדומה ובלענו בשקיקה חצאי אמיתות שמסכנות את ביטחון מדינת ישראל.

מאז החלה המלחמה, אין אדם שלא שמע על יצחק בריק. הוא נחשב לאדם המבוקש ביותר באולפנים בשל העובדה שהוא חזה כמעט אחד לאחד את מתקפת חמאס ושורת מחדלי צה”ל שבאו לאחריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אף נועץ בו לא אחת בראשית ימי המלחמה, אז בריק השמיע את עמדת ה”איפכא מסתברא”, כדרכו.

לאחר פתיחת המלחמה כאמור, הצביעו רבים על הדמיון הרב בין אירועי המתקפה לאחד מתרחישי האימים שתיאר בריק. בין היתר הוזכרה בהקשר זה טענתו שהיישובים לא יוכלו לסמוך על עזרה מצה”ל בשעות הראשונות של ההתקפה, ושישרדו רק אלו שיצליחו להגן על יישובם בעזרת כיתות הכוננות האזרחיות, כפי שאכן קרה בפועל.

בריק, בן ה-76, סיים את שירותו בצה”ל בדרגת אלוף. שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן במשך כעשור בתפקיד נציב קבילות החיילים. בסמוך לפרישתו מתפקיד זה בשנת 2018, וביתר שאת לאחריה, נודע בריק כמבקר חריף של היערכות צה”ל ומשרד הביטחון למלחמה.

 

הנשיא לשעבר שמעון פרס מקבל דיווח על תלונות חיילים מבריק, ב-2011. צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

 

את יצחק בריק פגשנו לפני מספר ימים כאשר מדינת ישראל הייתה במתח לקראת התגובה הישראלית למתקפה האיראנית חסרת התקדים. בריק מתריע בראיון חג בלעדי ל’חדשות JDN’ על כך שצה”ל לא ערוך ל”מלחמה הגדולה” שבפתח או כפי שמכנים אותה רבים “מלחמה רב-זירתית”. הוא מאשים את בכירי מערכת הביטחון בזחיחות ואף קורא להם “חבורה של שוטים”, הוא תוקף את הרמט”כלים האחרונים שצמצמו באופן דרמטי את חיל היבשה “וייבשו” את צה”ל.

בראיון מיוחד ל’חדשות JDN’ הוא טוען כי אם לא נערך נכון למלחמה הגדולה, זה ייגמר באסון, הוא מתריע מפני האפשרות שמאות אלפי ערבים יפלשו לערים היהודיות ויבצעו טבח המוני כאשר אז לא יהיו כוחות לעזור ליישובים מפני שכולם יפעלו בגזרות אחרות. לדבריו אין מספיק שימת לב לגבול עם ירדן, שם לטענתו מתחילה התבססות איראנית, בדומה למה שמתרחש בשנים האחרונות בסוריה. את הראיון חילקנו לשלושה חלקים – חמאס, חיזבאלה ואיראן.

חמאס

איך ייתכן שחמאס הצליח להפתיע את ישראל ולבצע כזה טבח נורא?

“במשך 20 שנים, צה”ל והרמטכ”לים החליטו שהמלחמות הגדולות הסתיימו ולכן אין צורך להחזיק צבא חזק, הם קיצצו את הצבא עד דק, בעיקר את צבא היבשה, קיצצו אלפי טנקים וכחמש-שש אוגדות (בכל אוגדה ישנם בין 13,000 ל-20,000 חיילים. א.מ). מנהיגי הצבא היו בגישה של בניית צבא קטן, טכנולוגי וחכם עם יחידות מובחרות מכיוון שאין כבר מלחמות גדולות. הם קיצצו את הצבא, מה שגרם לחוסר יתירות של כוחות יבשה. לכן אנחנו גם יוצאים כעת מרצועת עזה, מכיוון שלא ניתן להשאיר שם כוחות, ומה קורה זה שחמאס חוזר למקומות מהם צה”ל יצא.

יתרה מזאת. לא רק שהם מקטינים את הצבא, הטכנולוגיה שנקנית במיליארדים אינה מוטמעת ביחידות המילואים משום שלא מאמנים אותן 5 שנים. כמו כן, צה”ל לא מחזיק את הטכנולוגיה במחסני חירום, אחרי שפיטרו את כל אנשי המקצוע בקבע כי רצו לחסוך כסף ולא לשלם משכורות. מיליארדים הלכו לטימיון.

 

בריק נואם בתפקיד נציב תלונות הציבור הצבאי במהלך ישיבת ועדת מבקר המדינה בכנסת, ב-2018. צילום יונתן סינדל/פלאש90

הגענו למצב הכי חמור מקום המדינה עם צבא קטן וטכנולוגיה שאינה מתוחזקת ושמישה כאשר מן הצד השני מתפתח כאן במשך 20 שנים איום מפלצתי על ידי איראן וגרורותיה של 250,000 רקטות סביב מדינת ישראל, כאשר במלחמה הבאה ישוגרו טילים בקצב של 3000 עד 3,500 טילים מידי יום על מרכזי אוכלוסיה, מים חשמל, תעשיות, בסיסי צה”ל מכל הסוגים, תחבורה, והצבא כשרואה את כל האיום הזה מתפתח, הוא אומר “הם מורתעים” “הם לא באמת מתכוונים”, ואז מקצצים לצבא.

הסיפור עם מה שקרה עם הירי מאיראן לפני כשבוע וחצי אחרי שחיסלנו להם בסוריה גנרלים ויירטנו יחד עם ארה”ב, ירדן ועוד מדינות את מאות הטילים והכטב”מים – זה גם בלוף ענק משום שזה פעולה של קצה הקרחון לעומת המלחמה האזורית. אז לא יהיו 300 טילים אלא אלפים ביום”.

חצי שנה למלחמה, צה”ל פועל נכון בתוך רצועת עזה?

“ממש לא, הכי חמור שאפשר. גם בעקבות גישה מאוד לא אסטרטגית עם ראיה כוללת וגם בשל חוסר כוחות, ואסביר: נתחיל עם זה שהם פותחים בלחימה בעיר עזה עם 4 אוגדות. העיר הראשונה שהיינו צריכים להיכנס אליה כשהעולם עוד היה איתנו היא רפיח, שם עובר ציר פילדלפי בגבול עם מצרים ומתחתיו ישנם מנהרות באורך קילומטרים רבים שחוצות מסיני אל תוך רצועת עזה שדרכן כבר שנים מבריחים את אמצעי הלחימה. אם היינו פותחים עם אוגדה אחת בהתקפה על רפיח בשלב הראשון של המלחמה כשהיו שם רק 250,000 פליטים, היינו כובשים אותה כמעט ללא אבדות – ומטפלים במנהרות שהן האיום המרכזי על התארגנות מחודשת של החמאס.

את כל זה לא עשינו. אלא פעלנו בעיר עזה, עברנו לג’בליה, סג’יעייה, זייתון ולאחר מכן חאן יונס, וכל מקום שהשמדנו טענו – “זהו, כבשנו, זה בידינו, חמאס לא יכול לחזור”. אבל אחרי שכבשנו הוצאנו את הכוחות החוצה. כעת בחאן יונס הוצאנו את ה-20 האחוזים האחרונים שנותרו. פינינו את כל השטח שכבשנו וכיום חמאס חוזר במנהרות לאזורים שיצאנו משם, בכל רחבי הרצועה.

 

צילום: פלאש 90

הסיבה שצה”ל לא נשאר באזורים הללו היא משום שאין לצה”ל מספיק כוחות שישארו בפנים, אחרי הקיצוצים בשנים האחרונות בכוחות צה”ל. מה שקורה עכשיו זה שכוחות נמצאים במעטפת של גבולות עזה ועושים “פשיטות”, אך כאשר אתה מבצע פשיטה, אתה מגיע לנקודה ספציפית ולא לכל המרחב, וגם אם אתה מצליח בפשיטה אתה מיד יוצא מהאזור – ואז חמאס שב לאותו מקום. בפשיטות אי אפשר למוטט את חמאס באופן מוחלט. אתה בעצם נכנס למלחמת התשה שתתרחש במשך שנים.

כל זמן שאתה פועל כך ברצועה, גם חיזבאלה לא מפסיק. ארגון הטרור בלבנון אמר מפורש שכל זמן שמתנהלת לחימה בעזה, הוא לא יעצור את הירי בצפון. כל אלפי העקורים בצפון לא שבים הביתה, אנחנו מאבדים את הכלכלה כי מאות אלפים אינם עובדים, גם מילואימניקים וגם עקורים, מאבדים את העולם, מאבדים את החטופים, מאבדים את עצמנו לדעת, ואנחנו ברוב טיפשותינו גם מתחילים עם האיראנים ומכניסים זירה שלישית, זאת בזמן שאחנו אפילו לא מסתדדרים עם 2 הזירות הללו.

יש לנו חבורה שוטה שעשתה לנו את הכאוס הזה, שיורה לכל הכיוונים אבל לא פוגעת בשום דבר, הם עושים זאת בכדי להציל את עורם, את כבודם האבוד, אין כבר חשיבה רציונלית – העיקר להוכיח שהם חזקים”.

מי זאת החבורה השוטה שאתה מדבר עליה?

“בנימן נתניהו, יואב גלנט כאשר המוביל שלה הוא הרמטכ”ל הרצי הלוי, שנתפס על ידי הציבור כאיש חושב ושקול, אבל הוא מוביל את התהליך, הוא הביא את ההמלצות שלו יחד עם השב”כ לתקוף את הקונסוליה האיראנית בסוריה, הוא לא חושב מה הן ההשלכות, מה התוצאות שיגיעו בעקבות פעולות כאלה. אם אתה לא מוכן למלחמה אזורית כוללת, אז מה אתה משחק באש. אז הרגת כמה איראנים, אבל הבאת את כל איראן נגדך ישירות. זה לא קרה מעולם. זה חסר תקדים, ואם הם עשו זאת פעם אחת, הם יעשו זאת שוב.

הרמטכ”ל הרצי הלוי במהלך ביקור בפיקוד צפון לפני מספר חודשים. צילום דוד כהן/פלאש90

הכנסת את מדינת ישראל לפאול שאין ממנו מוצא. אתה עם שני זירות פתוחות, גם עם חיזבאללה וחמאס אתה בפאול נורא וכעת הכנסת את האיראנים וכל העולם לתוך סיפור שאתה הובלת ללא מחשבה. ואם תשאל אותי, וכי אין מעל הלוי אנשים? אז התשובה היא שיש לך את גלנט שקונה כל דבר ומגבה, הוא בובה על חוטים – אין לי מילה אחרת.

גלנט גם מאיים. כל יום הוא יוצא ומאיים על האיראנים – “אנחנו נכחיד, נשמיד, אנחנו עם מטוסים ואתם עם טילים”. הוא פשוט מקשקש את עצמו לדעת. ואחרון חביב זה נתניהו, שיש לו קואליציה של אנשים הזויים שאומרים לו שאם הוא מפסיק להילחם הם יפרקו לו את הממשלה. הקואליציה יותר חשובה לו מביטחון המדינה. אליהם מצטרפים עוד דרג מדיני זחוח שאין להם מושג מה היכולות של צה”ל ומכריזים הכרזות כאילו יש לנו את הצבא החזק ביותר בעולם ולא מבינים שמובילים אותנו לפי פחת. אנשים שאינם בקיאים כלל במה שקורה היום במציאות בצבא. הם עוד אינם מבינים איזה צבא הם קיבלו”.

אתה חושב שאפשר לנצח את חמאס?

“לא ניתן היום לנצח את חמאס, איבדנו את זה. גם אם תכנס היום לרפיח ותשמיד ארבעה גדודים, זה לא יעשה את השינוי, הרי צה”ל השמיד כבר עשרים גדודים וזה לא עוזר. גרילה אינה צריכה גדודים, המג”דים שנהרגו כבר הוחלפו, יש להם תשתיות שמתחדשות באמצעות הברחות מסיני. אנחנו יצאנו מעזה והם חוזרים.

הטיפול ברפיח לא יעשה לך שינוי אלא גיהנום גדול, משום שאם תכנס לאזור עם מיליון וארבע מאות אלף פליטים ותנסה להעביר אותם לאזור בטוח, תצטרך ארבעה חודשים לבנות עבורם מאהל באזור אחר – ורק אז תוכל להתחיל לפנות את האזרחים. וגם אז יישארו ברפיח מאות אלפי פליטים מאחר וחמאס לא יתן להם לצאת משם, וכאשר צה”ל ילחם שם יהיו אלפי אזרחים עזתים הרוגים. בתרחיש כזה, האמריקאים והעולם יראו אותנו כדרום אפריקה וירסקו את הכלכלה שלנו. יתרה מזאת, המצרים מאיימים – אם תכנסו לרפיח נבטל את הסכם השלום”.

בקיצור, אתה סבור שאסור להיכנס לרפיח?

“אי אפשר להיכנס היום לרפיח. זו תופעה שרק נפסיד ממנה. אין לנו יכולת להתמודד עם זה. אנחנו נאבד את העולם, נאבד את המצרים, ירדן וכל המדינות הערביות, אלפים יהרגו ברפיח – כולל חיילים רבים שלנו. כל העולם מזהיר אותנו מלהיכנס לרפיח, וגם אם תצליח לפנות אזרחים מרפיח, אלפי מחבלי חמאס יעברו יחד עם הפליטים לאזורים אחרים”.

הפסדנו את המלחמה?

“הפסדנו במלחמה – בגדול. היום יש לצה”ל רק דרך אחת. אין לנו ברירה. כיום אנחנו מאויימים על ידי חבורה שיש להם אלפי טילים, רקטות וכטב”מים, ואם תפתח מלחמה אזורית לא נוכל להגן על עצמנו. יצאנו כבר מעזה. צריך היום להכריז, אנחנו – לא החמאס, על הפסקת הלחימה, דיון על החזרת החטופים כי אחרת זה לא יקרה, על החזרת הכלכלה ופיתוחה, מחזירים את כל העקורים בצפון לביתם, מאחר וחיזבאללה כבר הודיע שברגע שהלחימה בעזה תפסק, גם בצפון היא תפסק.

רב המרצחים יחיא סינוואר על במה במהלך עצרת בעיר עזה, ב-2021. צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90

כל זה צריך לבא עם הכנה של צה”ל ל”מלחמה הגדולה” שזה האיום המרכזי, היום אין לנו כוחות להילחם במלחמה של 2 זירות במקביל, איו לנו יכולת לעצור את כל הטילים. מדינת ישראל צריכה כעת פסק זמן של שנתיים כדי להתארגן. כל הדיבורים ” נשמיד אותם”, “לא נכנע להם”, הם קשקושים שאינם עומדים במבחן המציאות. אנשים אינם מבינים שאי אפשר לעשות דברים שאין לך את היכולת לעשות אותם גם אם אתה מאוד רוצה. כעת צריך פסק זמן כדי להציל את עצמך מעצמך. צריך להחליף את כל החבורה. את הרצי הלוי, נתניהו, גלנט, את אלופי צה”ל, להחליף בדרג המדיני את השוטים שעזרו לכל התהליך הזה לקרות. להציל את המדינה הזו”.

חיזבאללה

בישראל יש פחד אדיר מחיזבאללה. זה מוצדק? יש לנו מה לפחד ממנו?

“כן. במשך 20 שנים אנחנו נתנו להם להתחזק. תראה, את הכל הרווחנו ביושר. זה לא שעשינו את הכל כדי שזה לא יקרה ובכל זאת את קרה. להיפך, לא עשינו כלום! ראינו את הכל ולא טיפלנו בזה. יש לחיזבאללה כיום 150,000 טילים, רקטות וכטב”מים, מתוכם ישנם מאות מדוייקים שמכסים את כל הארץ, מתוכם יש להם טילים כבדים של מאות ק”ג שכשחמישה כאלו פוגעים בגוש דן יהיה הרס נורא ואבדות כבדות. ולא יהיו חמישה כאלו אלא עשרות כל יום.

הם מחזיקים את היבשה עם כוחות חי”ר מעולים שהתאמנו שנים ויש להם ניסיון במלחמת האזרחים בסוריה. חיזבאללה מחזיק בטילי נ”ט חדישים מאוד. לחיזבאללה יש כוחות שמיועדים לעבור את הגבול רגלית. אם הם היו עושים את כל זה במקביל להתקפת חמאס אז לא היינו היום פה. הם פשוט לא עשו זאת משום שהאיראנים לא נתנו להם”.

אם חיזבאללה באמת היה פותח במלחמה במקביל חמאס, מה היה קורה?

“במקרה כזה ישראל הייתה סופגת בכל יום בין 3,000 ל-3,500 טילים וכטב”מים, לא 400 כפי שחמאס ירה. במקרה כזה צריך לקחת בחשבון שזה לא רק חיזבאללה, אלא מיד מתחילה מלחמה אזורית כוללת שמצטרפים אליה המלציות הפרו-איראניות בסוריה, תימן עיראק וגם כוחות יבשה מסוריה שחמושות מכף רגל ועד ראש שינסו לכבוש את הגולן.

נסראללה

כמו כן, יש וודאות כמעט מוחלטת שבתרחיש כזה יש התפוצצות ביהודה ושומרון, הם לא יישאר בצד בהזדמנות חייהם, אלא מאות אלפים ירוצו לעבר היישובים – לא תהיה הגנה וצבא ביישובים כי הצבא קטנטן. בנוסף, תהיה התפוצצות גם בתוך ישראל, כמו שהיה בשומר החומות רק בהרבה יותר חמור, עם מרצחים קיצוניים, לא הערבים כולם, יש גם חמאס וג’יהאד שהיום אמנם מוחלש אבל הוא יתחזק.

יש עוד משהו שהציבור לא מבין. לאורך הגבול עם ירדן יש לנו 500 ק”מ שאין שם בכלל כוחות בגלל הסכם השלום, אבל האיראנים מבססים היום כוחות של מליציות בתוך ירדן שבאות מחיזבאללה ופלסטינים שגרים בירדן עם חימוש כמו כחות רדואן של חיזבאללה. וגם הם יתנפלו עלינו ביום פקודה, זאת בזמן שמדינת ישראל נמצאת עם צבא שבקושי מסוגל להתמודד עם זירה וחצי. אם פורצת מלחמה משש זירות, יהיו ארבע זירות ללא כוח ישראלי. וכמובן שכל זה ילווה באלפי טילים של חיזבאללה.

זה המצב שהרווחנו אותו בכבוד עם החמישה הרמטכ”לים ההזויים, עם שרי ביטחון שאינם שולטים במה שקורה, עם ראשי ממשלה זחוחים שלא ניהלו ולו דיון אחד במשך שנים על מדיניות אסטרטגית מול האיום שצומח, אלא אמרו – מה שהרמט”כל מחליט מקובל עלינו”.

בריק. צילום: דובר צה”ל

איך צריך לפתור את בעיית הצפון?

“ברגע שמדינת ישראל תחליט על הפסקת הלחימה בעזה, באותו רגע תפסק המלחמה מול החמאס, שאין לנו את היכולת לחסל אותו אלא מלחמת התשה שתקיז דם ולא תפתור את הבעייה. באותו עת גם תפסק המלחמה בצפון וניתן יהיה להחזיר את האזרחים, ולשקם ולבנות יכולות שכבר לא יצריכו את הבריחה של האנשים מהיישובים. אין כיום ליישובים הגנה עצמית”.

ואחרי שנתיים שצה”ל כבר השתקם, צריך לצאת למתקפה יזומה מול חיזבאללה?

“ברגע שתגיע למימד של אנשים שלוקחים את הנושא הזה ברצינות ומטפלים בנושא במשך השנתיים הללו עם כוח ייחודי ויכולות שיכולות לתת תשובות ותמרון שלנו אל מול כל האיומים שהם, אתה יכול לקחת סיכונים שהיום אסור לך לקחת אותם. לתקוף במקומות רגישים וליצור תהליך של הרתעה, מה שהיום אסור לנו לעשות מאחר ואין לנו שום יכולת להתמודד עם ההתקפות שלהם, העורף שלנו לא מוכן כלל, לא הכינו את הרשויות. פשוט גיהנום מה שיקרה פה.

לכן, השנתיים הללו יכולות לייצר מצב שאנחנו נהיה מסוגלים לתת תשובות טובות יותר, כולל הגדלת צבא היבשה. כיום קונים עוד מטוסים אבל זה לא רלוונטי לשנים הבאות, מי שמחליף את המטוסים אלו מל”טים וכטב”מים. במדינת ישראל קונים רק מטוסים במקום להשקיע בדברים אחרים כמו חיל טילים שלנו, לייזר עוצמתי נגד טילי האויב, להשקיע בהגדלת צבא היבשה. צריך להחליף את אלו שהביאו אותנו עד הלום”.

כוחות חיזבאללה

אם יש לישראל היום הזדמנות מבצעית חד פעמית לחסל את נסראללה, צריך לעשות זאת?

“זה בדיוק כמו ההזדמנות שהייתה לנו לחסל את הגנרל האיראני בקונסוליה בסוריה. לא הבינו את המשמעויות של מה שקרה בסוריה, העיקר כולם מחו כפיים. זה קומם את האיראנים ישירות מולנו. אנחנו הקטנים שלא מסוגלים להתמודד לבד מול חמאס וחיזבאללה, יכולים להתמודד מול איראן? אם אתה תפגע בנסראללה אתה תפתח מיד מלחמה אזורית כוללת, מלחמה שאתה לא מוכן אליה, אז תחשוב טוב האם ההזדמנות הזו של להרוג עוד אדם שכמובן יש לו מחליף, שווה את פתיחת המלחמה הזו. תמות נפשי עם פלישתים?

נסראללה הרי מונה למחליף של מישהו שחוסל על ידינו. התפיסה הזו של ניצחונות דרך פגיעה ממוקדת באישים בכירים – לא מוכיחה את עצמה. ברגע שאתה לא מוכן למלחמה, אתה רק יוזם תהליכים של התקרבות למלחמה אזורית ואתה פועל מתוך נקמה ושנאה, אתה מצית אש גדולה שאתה לא הכנת את עצמך אליה”.

איראן

איך קרה שלראשונה בהיסטוריה איראן תקפה את ישראל ישירות מאדמתה?

“איראן רואה את מה שקורה במדינת ישראל, בתוך החברה שלה. היא ראתה את האנדרלמוסיה האדירה שהייתה בישראל לפני המלחמה כאשר כעת היא חוזרת ביתר שאת – מימין ומשמאל. איראן מבינה שיש כאן מערכת שנחלשת, שאין כאן חוסן חברתי. הם גם רואים ומקבלים את כל האינפורמציה על הטכנולוגיות של הצבא, על התכנונים של צה”ל. אני מדבר על הבעיות אבל הצבא חושף כוונות. תקח את מה שקרה בעוטף עזה – חמאס ידע על כל בית, ידע על כל הבסיסים שלנו, הוא ידע את כל המודיעין שהוא לא סודי אלא גלוי.

הם מאזינים לוואטסאפים של החיילים בכיס, הם מאזינים לשיחות בזום של המפקדים עם פקודיהם, שם נאמר היכן בדיוק הם הולכים לתקוף. צה”ל מפרסם תצלומים של תרגולות, סרטונים כיצד מחלצים חטופים, והאיראנים מקבלים תמונה מאוד בהירה.

הם גם ראו כיצד וויתרנו על המים הטריטוריאלים בגבול לבנון. 10 שנים התווכחנו על הגז שם, ואז נסראללה איים שיפתח במלחמה – ונחתם הסכם. הם ראו כיצד אנחנו לא מפנים אוהל של חיזבאללה שהוקם בתוך שטח ישראל למשך 9 חודשים, תוך הפרת ריבונות. הם ראו כיצד אנחנו לא מטפלים באנשי חיזבאללה שהולכים עם נשק ליד הגדר. הם ראו את החולשה לאורך שנים, הם מבינים שאנחנו צועקים ומאיימים אבל אין מאחורי זה כלום. הם למדו את גלנט שהוא בבחינת “כלב נובח אינו נושך”. לכן האיראנים אומרים לעצמם, הם התגרו בנו ותקפו את הקונסוליה שלנו, שזה כמו תקיפה בשטח איראן, אז אנחנו נשיב להם כי אנחנו לא מפחדים מהם. איבדנו את ההתרעה ביושר”.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי

מה הפתרון הכללי לסוגיה האיראנית והגרעין שלה?

“אקדים ואומר שהסיבה שהאיראנים לא אפשרו לחיזבאללה לפתוח במתקפה במקביל לחמאס בשמחת תורה – ולכבוש את הגליל בהצלחה היא משום שהאיראנים קיבלו מתנה. מאז שנפתחה המלחמה, וגם לפניה, ביבי שעסק כל חייו בנושא הגרעין האיראני, פתאום הפסיק לדבר על זה. כל כולו נמצא בלחימה בעזה, ברפיח ושכח ש-15 שנים הוא דיבר על כך שהאיום המרכזי על מדינת ישראל הוא הגרעין האיראני. ולכן היום הם רצים לפצצה בלי שאף אחד מתערב. אין עליהם בקרה ומעקבים.

האיראנים אומרים לעצמם, אם זה המצב למה אני צריך לחרב את ישראל כשמקביל גם איראן תחרב. זה לא יעזור לי למות יחד עם הישראלים. אני רוצה להגיע לגרעין וליצור מאזן אימה עם הגרעין הישראלי – ואז עם נשק קונבנציונלי שכולל אלפי טילים שיכולים יצור את אותו הנזק כמו נשק גרעיני רק ללא הנשורת הגרעינית, אוכל לטפל ביתר גמישות בישראלים. על פי אמנת ז’נבה מותר להילחם עם נשק קונבנציונלי מסוכן ככל שיהיה. בעוד מספר שנים איראן תגיע לנקודת הפסגה שלה ולכן הם לא רוצים כיום מלחמה אזורית כוללת.

אז איך מטפלים בזה? ברגע שאיראן, רוסיה וסין החליטו ללכת יחד בברית משותפת אין דרך לעצור את הגרעין האיראני, אני אומר זאת באופן חד משמעי. ארה”ב לא רוצה להיכנס לזה, הם לא רוצים מלחמת עולם שתהיה גם מול הרוסים והסינים. אין לנו דרך לעצור את זה, צריך להשלים עם זה שתוך שנים מועטות תהיה לאיראן פצצה גרעינית. אולי כבר יש להם היום נשק גרעיני קנוי אבל אין להם את היכולת לשגר אותה.

אתר גרעין איראני

איראן לא רוצה פצצה אחת או שתיים, היא רוצה פצצות גרעיניות רבות בכדי שהם יוכלו להיות בעל הבית במזרח התיכון. אני לא רואה את האיראנים משתמשים בפצצה גרעינית נגדינו. מה שאני כן רואה זה שבזכות אותה פצצה, הם יוכלו להשתמש בנשק קונבנציונלי שיעשה הרס לישראל כמו פצצה גרעינית רק ללא הנשורת. אז בכדי שבעוד שנתיים שלוש נהיה מוכנים מול היכולת שלהם להתקיף אותנו בגדול, אנחנו צריכים כעת לעשות פסק זמן ולהכין את עצמינו לאיום קונבנציונלי ולגרום להם להבין שאנחנו יכולים להשמיד את היכולות שלהם גם בדרך קונבנציונלית. ואת זה ניתן לעשות רק עם ארה”ב”.

אתה רואה תרחיש שמתישהוא ישראל תשתמש בנשק גרעיני?

“כל מדינה בעולם שתחליט להשתמש בנשק גרעיני צריכה להוריד את עצמה מחברות במדינות העולם. נקח לדוגמא את פוטין, הרי למה הוא לא משתמש בנשק גרעיני, אפילו טקטי – כזו שאינה מחרבת ערים שלמות, ולסיים את המלחמה באוקראינה עם ניצחון וכפי שעשתה ארה”ב ביפן המלחמת עולם השנייה? התשובה היא שפוטין מבין שברגע שיזרוק פצצה גרעינית, לא משנה גודלה, באותו רגע זה רק עניין של זמן עד שתפול על רוסיה פצצה גרעינית גם. זה תהליך שלא ניתן לשלוט בו.

אותו דבר לגבינו. אם אנחנו נשתמש בפצצה גרעינית כי כל העולם נפל עלינו ואין לנו ברירה, אנחנו צריכים להבין שזה רק עניין של זמן עד שפצצה גרעינית תפול עלינו, ולא בהכרח מאיראן. זה יכול מפקיסטן, צפון קוריאה וכו’. אנחנו לא נשאר יותר אחרי פצצה גרעינית, לכן גם במלחמת יום הכיפורים שדיין דיבר בתוך החדרים הסגורים להכין פצצה גרעינית, החכמים עשו הכל בכדי שזה לא יקרה משום שהם הבינו שברגע שתזרוק פצצה כזו אתה נגמר”.

הכור בדימונה. צילום: פלאש 90

אתה פסימי במיוחד באופן כללי, אולי עדיף פשוט לעזוב את מדינת ישראל?

“בסיכום השיחה, אתה צריך להבין ששמעת את האמת, בניגוד לכל מי שמפזר אשליות ועובד עליך בעיניים ושרים שאין להם מושג מה קורה או שלא רוצים לדעת. צריך לדעת את האמת כי אם לא תדע אותה, אי אפשר להתארגן. אני אמרתי, שבשביל שאתה לא תרד לארה”ב, כי אין באמת מה לרוץ לשם או למדינות אחרות באירופה שמלאות באנטישמיות ומסוכנות לא פחות מהחיים כאן בישראל, אתה צריך לבנות את עצמך ולא לספר סיפורים כאילו אנחנו חזקים ומסתדרים.

עם ישראל צריך להבין שהוא היום במצוקה קשה מבחינה ביטחונית ומדינת ישראל לא עוסקת בזה בכלל. במשך עשרות שנים לא היה דיון אחד בממשלה או בקבינט על האיום האסטרטגי שצפוי לנו בשנים הקרבות ולא מכינים את הצבא לשם. וכאילו לא די בזה, הרמט”כלים מקצצים בצבא. מוטב שאנשים יפחדו אבל לא ימותו ואם לא ידעו את האמת כפי שאני מספר, אז לא יתכוננו. הגיע הזמן להתחיל לעבוד כדי שנהיה מוכנים יחד עם ברית הגנה עם ארה”ב ונחיה כאן הרבה מאוד שנים”.

לכל כתבות מגזין חג הפסח>>>

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
27 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

לסיכום: הסוף הגיע

הוא כבר מתחיל להישמע כסוכן כאוס, הצליח לו פעם אחת אז הוא חושב שכל החכמה אצלו, ואתם האתר מחלישים את עם ישראל, ונותנים מורל לשונאי ישראל בשביל עוד אייטם עלוב.

הוא לא המומחה היחיד, אמנם הוא מומחה חשוב אבל לא נכון שכל היתר שוטים, הוא לא לוקח בכלל בחשבון שה’ איתנו

בריק הוא היחיד שאומר את האמת בפרצוף בלי לטייח. ונכון – הוא לא זקוק להשערה הזאת שנקראת ה’. צא ולמד.

אולי זה האמת אבל מה שבטוח שזה לא אמיתי לומר את זה לציבור ולהוריד את המורל, אני קורא לך מר בריק לך ותשכנע את הקבינט למה אתה מוריד את המורל הישראלי ???????

כשראיתי את זה בהתחלה לא הבנתי מה קראתי אבל אז הבנתי, רייטינג מהכמות אנשים שנכנסו בגלל הכותרת

המפחידה ושלא נדבר כמה תגובות בעד ונגד הראיון הזה

פקה פקה. אני מאמין שרוב הנתונים שהוא אומר זה אמת. אבל הוא שבוי בקונספציה אחרת. שארהב יצילו אותנו ושלא כדאי לתקוף

בריק גם תמך בהתנתקות ולא כל מה שהוא אומר זה קודש לגבי רמטכל אחד הוא באמת צודק וזה איזינקוט שעד היום דרך הקבינט המצומצם שולט בצהל והוא זה שטען שצריך לקנות שקט אפילו במחיר התעצמות חמאס וחיזבללה וכל לגבי חיל טילים

תשאלו אותו למה הוא לא מקים מפלגה ומנסה לעמוד מול הממשלה שהוא כל כך לא מאמין לה? אם יש לו את הידע וההבנות הנכונות אם יהיה שקוף מול הציבור אולי יוכל להוביל מהלך אחר ונכון יותר במקום רק להפחיד בלי שום פעולה פרקטית.

יצא לי להקשיב מספר שנים לבריק ..כשם שנביאי עם ישראל בזו להם לרוב ועברו ביזיונות כך הוא עבר…ידידי תאמינו או לו מר בריק חזה דברים ותהליכים שיקרו גם אים לא דייק במאת האחוזים…בכל זאת בדורנו הנבואה ניתנה לשוטים…חס ושלום לא מבחינת האינטלגנציה שלו אלא מבחינת שאין בו את הקדושה של נביאנו עליהם השלום…מי שלא יודע אז בריק אינו אפיקורס ושמעתי ממנו יותר מפעם אחת מזכיר את השם יתברך…אבל כמו שציין אליעזר בתגובתו אולי הגיע הזמן שמר בריק הנכבד יקפוץ למיים הפוליטים וינסה להביא רוח שינוי…מכל מקום בשורה תחתונה אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים..וגם את זה חייב לזכור תמיד כל יהודי באשר הוא…

אינני איש צבא, אבל בשתי מילים:
הוא צודק, והוא לא צודק.
הוא צודק בנוגע לעבר. היה צריך, היה צריך, והיה צריך. אבל הוא לא צודק בנוגע לעתיד. להפסיק את הלחימה עכשיו, זהו דבר בלתי אפשרי וגם מסוכן מאוד. אתה בעצם משדר פחד, חוסר אונים, וייאוש. אין צורך להיתפס לקיצוניות. יש להקשיב לאיש מה שהוא אומר, אבל לא חייבים לקבל את דעתו לגמרי בנוגע לאסטרטגית הלחימה, מה גם שאם יפסיקו את הלחימה, לא יתארגנו לכלום… בדוק ומנוסה.
וכן, דבר אחד הוא שכח: יש לנו אלוקים העומד לצדנו! ה’ איש מלחמה. אז נכון שהמטכ”ל כולו שבוי בקונצפציות, ופועל שתי ידיים שמאליות (תרתי משמע), אבל את זה גם אלוקים יודע, והא רוצה לעורר ולנער אותנו… שנתעורר!!

בדיוק

אינני איש צבא, אבל בשתי מילים:
הוא צודק, והוא לא צודק.
הוא צודק בנוגע לעבר. היה צריך, היה צריך, והיה צריך. אבל הוא לא צודק בנוגע לעתיד. להפסיק את הלחימה עכשיו, זהו דבר בלתי אפשרי וגם מסוכן מאוד. אתה בעצם משדר פחד, חוסר אונים, וייאוש. אין צורך להיתפס לקיצוניות. יש להקשיב לאיש מה שהוא אומר, אבל לא חייבים לקבל את דעתו לגמרי בנוגע לאסטרטגית הלחימה, מה גם שאם יפסיקו את הלחימה, לא יתארגנו לכלום… בדוק ומנוסה.
וכן, דבר אחד הוא שכח: יש לנו אלוקים העומד לצדנו! ה’ איש מלחמה. אז נכון שהמטכ”ל כולו שבוי בקונצפציות, ופועל שתי ידיים שמאליות (תרתי משמע), אבל את זה גם אלוקים יודע, והא רוצה לעורר ולנער אותנו… שנתעורר!!

אני חושב שיש דברים שהוא צודק אבל צריך לזכור שהביקורת צריכה להיות ביקורת בונה ואני שואל את עצמי אם זה ביקורת בונה? א

הראיון עם האלוף בריר. זה צריך לגרום לנו אמונה
חזקה בבורא כל העולמים, ולהיתחזק בבטחון אין עוד מלבדו. ולהתפלל בכוונה כמה שאפשר.ואין לנו עלמי לסמוך רק עליו. ואז נזכה לישועה.

  1. ברוך השם שהוא לא בורא עולם. 2. שיפסיק להפחיד. אנחנו מסרבים לפחד. 3. יהיו ניסים ונפלאות כי אנחנו בארץ הקודש 4. יהיה ניסים ונפלאות כי השם רחמן ויש הרבה תשובה שלא הייתה מעולם. 5. יש תשובה מאהבה כמו שהשם רוצה וזה משנה את כל הטבע כרצונו יתברך. 6. תודה רבה להשם שהוא לא השמיע קולו לפני מלחמת השחרור…. 7. לסיכום אנחנו מתחזקים בבורא עולם, בוטחים בו, מתפללים אליו שיצילנו מכל אויבינו ויביא משיח צדקנו ויגאלנו וייראה כבודו עלינו ועל כל העולם כולו. אמן

אמן ואמן

דברים כאלה לא מפטפטים ברחוב. זו לא הדרך להפחיד את כל הציבור. דברים כאלה צריך לדבר עם ההנהגה של המדינה שהוא מכיר אותם היטב.. ואם הם לא שומעים לו – אז הוא הזוי ומדבר שטויות!!! לא יתכן שכולם שוטים והוא החכם היחיד שיש בדור הזה. לא שמענו מרבותינו הקדושים שליט”א שצריך לברוח מהארץ.

בריק הזה יוצר נזק אדיר!!!

מצד אחד צועק שלא עשו ולא עשו ולכן נוצר כל הבלאגן!

ומצד שני צועק להמשיך שוב לא לעשות ולחכות שנתיים!!

העיקוב שגרם בתחילת המלחמה (כך אמר בראינות אחרים שנפגש עם נתניהו וגרם לו להבין שהצבא אינו מוכן וצריך לחכות ) יצרו נזק אדיר!!

ש7 חודשים אין הכרעה!
ובזמן הזה איבדו כבר את העולם.

לעצור עכשיו את המלחמה בלי החטופים אומר שיתחיל מסע סחיטה של חמאס על הממשלה להמשיך להיכנע ולתת לו נסיגה מלאה לשחרור כל המחבלים

ושזה יגרום שאפילו שבעוד שנתיים גם אם נהיה יותר מוכנים גם הם יהיו יותר מוכנים ויכלו לתאם עצמם טוב יותר עם נשק גריעני של איראן ביד וכו כפי התוכניות המקורית של החמסא

זה יגרום רק עוד אבדן של קורבנות לריק

בריק = לריק

עם ישראל כפסע מן הים הסוער , מצרים מאחוריהם , נחשים ועקרבים מהצדדים , מה דעתך האלוף בריק ?
בריק: אין לעם ישראל סיכוי אמרתי לכם …

בפועל , אז ישיר משה ..

כן זה הקול השפוי!

מאוד מפחיד אבל היה אסןר שהיתפרסם זה מלמד את אויבינו הרבה אלוהים תציל אותנו מידי אויבינו

זה נראה שהוא עובד אצל האויב …

בריק חרטטן הוא בעצמו לא מבין באסטרטגיה הוא לא מבין ערבית ולא מכיר את הסביבה הוא פקיד טוב מאוד שדחפו את כל האוכלוסייה דרומה ושהיא תשאר כולה על אוהלים עד קץ הימים פיליטים של ממש ולספח את עזה מיד לחסל את רפיח ואחכ להכנס ללבנון לחסל תמנוול עם הסמרטוט השחור יש עוד פלגים בלבנון שמתים לחסל את השיעים הנבלות ובסוף לתת לאירן בראש שהתבררה כחירטוט ולחסל את הגרעין זה הכי חשוב ובא לציון גואל רק תפעלו מהר כי החטופים לא ישרדו מומ אין סופי לא יביא כלום עם ערבים גיבדיסטים רק בכח.

נתניהו, בני גנץ, גדי אייזנקוט, בן גביר, סמוטריץ’, גלנט, רונן בר הרצי הלוי הם אויבי מדינת ישראל ומחרבי הציונות.
במשך כמעט 20 שנות נתניהו הוא המיט עלינו אסון נורא עם חבורה של חדלי אישים בהם הוא הקיף את עצמו.

לא מספיק אסון ה 07/10/2023, גם הניהול הכושל של המלחמה ללא אסטרטגיה ותוך מאבק באמריקאים המספקים לנו נשק והחרבת הכלכלה לדורות הם מעשי ידי הממשלה הזו בראשות האיש השפך ביותר בתולדות העם היהודי – בנימין נתניהו.

בהתחלה האמנתי לו אבל זה כבר מתחיל להשמע כמו איזה מצב חרדתי שהוא שקע אליו מה צהל לא עשה דבר אחד טוב מאז תחילת המלחמה? יכול להיות שכדור מתאים ישנה את תפיסתו האסטרטגית

למה מראיינים שמאלני?

כתבות חדשות באתר

הלכה לשלם חשבון חשמל והתאלמנה מבעלה
גלנט בעזה: "חמאס לא מתכוון ללכת למתווה, המשמעות - פעולה ברפיח בקרוב"
"נתניהו, כנס לרפיח עכשיו!": במערכת הפוליטית מגיבים לתקרית החמורה בדרום
מחר הניתוח! עוזרים לעמנואל להגשים חלום!
נתניהו על סגירת אלג'זירה: "פגעו בביטחון ישראל, הגיע הזמן לסלק את שופר החמאס"
הוריו של אליקים ליבמן הי"ד: "להמשיך את המערכה נגד כל אוייבי ישראל עד כלותם"
כמה עולה לחתן ילד? לא כולל קניית דירה
בן גביר לרה"מ: "תנזוף בגלנט, הוא חוצפן"; נתניהו: "אל תטיפו לי מוסר"
אירוע חמור בעוטף: 10 רקטות שוגרו לכרם שלום מאזור רפיח, לפחות 10 נפגעו
טרגדיה ברכסים: האברך התמוטט לעיני בנו
נתניהו תוקף את התקשורת: "גורמים נזק למו"מ וסבל מיותר למשפחות" • צפו
פה אחד: הממשלה אישרה את סגירת ערוץ אל ג'זירה בישראל

הכתבות המעניינות ביותר

הַמְתָּנָה // חיים אלטמן
גולדקנפף בסיור בלוד: "נכפיל את את הקרייה החסידית ונקדם התחדשות עירונית"
לקיים בנו חכמי ישראל: זקן חברי המועצת אושפז בבית החולים
ראשי הרשויות צפת, חצור וראש פינה מתחברים למאבק להצלת העסקים בצפון:
רצועת עזה: חוסלו מחבלי נוח'בה שחדרו לישראל במתקפת הפתע • צפו
הגירסה הווקאלית לשיר של יעקב ישראל ופרחי ירושלים: תפילה של ילדים
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp-Image-2023-05-11-at-18.25.59-1024x683
קיפקעס | התלונות אחרי הנס, החלום של ראש הישיבה והמחלוקת בגיוס ובמירון
‏‏לכידה
כמה תוכן מגוון ומרתק! זה מה שהיה במגזין חג הפסח של חדשות JDN
WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.03
"כשיותם נחטף גיליתי את הכוח באמונה": איריס חיים בשיחה על חוסן ועוצמה

חדש באתר

.
הַמְתָּנָה // חיים אלטמן
.
"נתניהו, כנס לרפיח עכשיו!": במערכת הפוליטית מגיבים לתקרית החמורה בדרום
.
נתניהו על סגירת אלג'זירה: "פגעו בביטחון ישראל, הגיע הזמן לסלק את שופר החמאס"
LIBMAN_autoOrient_i (1)
הוריו של אליקים ליבמן הי"ד: "להמשיך את המערכה נגד כל אוייבי ישראל עד כלותם"

גלריות

MIDEAST ISRAEL JUDAISM
תמונות מרהיבות: כך קולע האמן החסידי מוטה ברים 'חלת מפתח'
MERON
כך זה ייראה בל"ג בעומר? תיעוד עצוב: מירון שומם מאדם
 הגליל מעמד תורני (2)
הקהילה החרדית ב'נוף הגליל': מעמד תורני מרשים של בני הקהילה
 פסח פד (7)
אַתָּה בְחַרְתָּנוּ • נעילת חג הפסח בחצה"ק אנטניא

עיתוני היום

%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99-%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D4
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם אֶחָד • כותרות העיתונים – כ"ז בניסן ה’תשפ”ד
27
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture