מצרכים:
1 ק"ג בשר בקר (אסאדו/ צלי כתף/ צלעות / שריר / חזה בקר חתוך לקוביות
6 תפוחי אדמה חתוכים
2 בטטות חתוכים לקוביות
לקוביות גסות
3-4 כפות שמן
8 שיני שום
200 גרם רסק עגבניות
2 בצלים חתוכים לרצועות
ענף רוזמרין לא חובה
מלח / פלפל שחור לפי הטעם
כ-3 כוסות מים
חצי צילי חריף קצוץ
1 כוס יין אדום יבש
אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-200 מעלות
מחממים סיר שמתאים להיכנס לתנור. אפשר גם לחלופין להתחיל את הבישול בסיר ולהעביר לתבנית שמתאים לתנור.
מחממים את השמן בסיר ומוסיפים את הבשר. מטגנים את הבשר עד לצריבה יפה.
מוסיפים את הבצל והשום והרוזמרין וממשיכים לבשל מעט עד הזהבה.
מוסיפים את הרסק ומערבבים היטב. שופכים את המים והיין ומביאים לרתיחה. שופכים מעל את תפוחי האדמה והבטטה.
מבשלים חצי שעה על להבה בינונית ולאחר מכן מכניסים את הסיר לתנור מכוסה לשעתיים.
מעבירים לפלטה עד לסעודה
לחילפוין ניתן להמשיך לבשל על אש נמוכה כשעתים וחצי ואז להעביר לפלטה
שימו לב שיש מספיק נוזלים כדי שלא התייבש
שבת שלום, שף אבי מילר





















תודה רבה על המתכון של השף שמתאים לשבת את האוכל על פלטה.
נשמח לקבל עוד מתכונים שמתאימים לשבת עם פלטה.
תבורכו כולם. שבת שלום.
לבשרים האלו לא מספיקות שעתיים. 4 שעות מינימום, ובפרק זמן כזה הבטטות מתרככות וכאשר מערבבים מדי פעם הן מתפרקות לגמרי. הייתי מוסיף תפוא אחאי שעתיים ובטטות אחרי שלוש שעות.