דובר צה"ל מתיר לפרסם הבוקר (שלישי) כי סגן מתן אברמוביץ הי"ד, בן 21, מגני תקווה, קצין שריון בגדוד 52, עוצבת ׳עקבות הברזל׳ (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
מדובר בלוחם הרביעי שנהרג אתמול במתקפת גרילה של חמאס על מגנן צה״ל בצפון רצועת עזה. שמותיהם של שלושת הלוחמים האחרים, פורסמו אמש.
שמות החללים:
– סמ״ר אורי למד, בן 20, מתל מונד, לוחם שריון בגדוד 52, עוצבת ׳עקבות הברזל׳ (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
– סמל גדי כוטל, בן 20, מקיבוץ אפיקים, לוחם שריון בגדוד 52, עוצבת ׳עקבות הברזל׳ (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
– סמל עמית אריה רגב, בן 19, ממודיעין-מכבים-רעות, לוחם שריון בגדוד 52, עוצבת ׳עקבות הברזל׳ (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
בנוסף, באירוע נפצע באורח בינוני לוחם בגדוד 50, חטיבת הנח״ל. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחתו עודכנה.
לפי התחקיר הראשוני, בשעת בוקר מוקדמת, סמוך לשעה 06:00, חזרה מסגרת קרבית של גדוד 50 (חטיבת הנח״ל) מפעילות התקפית במרחב ג׳באליה ונכנסה לכוננות שחר במגנן. חוליה של שלושה-ארבעה מחבלים התקרבה לטנק שעמד מחוץ למגנן והשליכה לעברו מטען רב עוצמה תוך כדי ירי. כתוצאה מהפיצוץ פרצה אש בכלי וכל ארבעת אנשי הצוות נהרגו.
לוחמי הנח״ל בזירה זיהו את התוקפים והשיבו אש. לפחות מחבל אחד חוסל במקום, והיתר נמלטו למבנה סמוך, שהותקף זמן קצר לאחר מכן בתקיפה מהאוויר. במהלך חילופי ירי מאוחרים יותר נפצע לוחם חי״ר מחטיבת הנח״ל באורח בינוני ברגלו.
במגנן פעל כוח משולב של צוות קרב מגדוד 50 ולוחמי שריון מחטיבה 401, הפועלים בשבועות האחרונים במרחב הכניסה לעזה. הכוחות שבו כשעה קודם לכן מפעילות לילית ונערכו בכוננות שחר.
בצה״ל מסרו כי אף שחמאס מנסה בחודשים האחרונים להוציא לפועל מתווים של חטיפה, באירוע הנוכחי לא זוהתה כוונה כזו. כוחות נוספים הוקפצו למרחב וביצעו סריקות לאיתור מטענים, נתיבי חדירה וגופות המחבלים, תוך הקפדה על נוהלי זהירות. בין היתר נבדק אם החוליה ניצלה מנהרה סמוכה שלא זוהתה כדי להתקרב למתחם.
בהערכת מצב במערכת הביטחון מציינים כי בתקופה האחרונה חמאס מרכז מאמץ למתקפות נקודתיות נגד מגננים לאורך הצירים בצפון הרצועה, בניסיון לנצל עייפות ושחיקה בשטח. לפי ההערכות, ניסיונות מסוג זה מתרחשים בממוצע אחת לשבוע, וברוב המקרים מסוכלות מראש או נהדפות.
חטיבה 401 ספגה מאז תחילת המלחמה אבדות כבדות: 36 מלוחמיה, מפקדיה וקציניה נפלו בקרבות. החקירה נמשכת, ובצה״ל מדגישים כי הממצאים בשלב זה ראשוניים.





















מסתירים מאתנו משהו..
מטען שיכול אדם להרים , ויזרוק אותו על טנק מרכבה – לא יעשה לטנק כלום!
אלא אם הושלך לתוכו … ואז נשאלת השאלה איך התקרבו אל הטנק ? איפה המערכות המתריעות בעניין זה?
למה המדפים העליונים פתוחים ?
לא פעם ראשונה שקורה כך..תפתרו את הבעיה כבר! כמה עוד נשמות כאלה אפשר לאבד!
מסכימה מסתירים מאיתנו משהו
לא דיווחו את מימדי האסון בעזה כי משקרים וגם היה פיגוע ולא רצו לפרסם הכל בבת אחת
עוד יתברר מימדי האסון של כניסה לעזה
מי שמצביע ימין תומך בשלטון ביטחון משמע טרור מלחמות ואסונות. הגיע הזמן לבחור מנהיגים מחנכים וחקלאים אנשי חינוך ולא אנשי ממון וצבא
הציבור החרדי צריכים לקרוא לביטול חוק גיוס לכולם לא רק למגזר
זה לא תעמוד על דם רעך
שולחים ילדים בני 18 בגיוס כפייה אל מותם והעולם היהודי שותק בגלל ממון
זה פיקוח נפש אנשים
לצעוק
די לגיוס חובה לכווולם