היום 6 ימים לעומר

איתמר קירשבוים

ועכשיו: התשלום! / עו”ד נתן רוזנבלט

עכשיו, שהבנו שהבאנו להם פרנסה יפה, וחלקנו שילם על כך מחיר נורא בסכסוכים מיותרים, יקל עלינו לדרוש מהם להצדיק את המשכורת ולעשות משהו למענה. אנו נתמקד באתגרים בתחום הדיור, למרות שזה רק חלק מהעבודה. קטן – והכי חשוב
  • בואו להרוויח מפירות מרקיבים

    תוכן מקודם

  • המשחק שיטריף את המשפחה שלכם על מנהגי הפסח המשפחתיים

    תוכן מקודם

  • השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח>>

    תוכן מקודם

  • ההמצאה שתשנה את החקלאות העולמית

    תוכן מקודם

  • פסק הלכה: "יזכו להיכנס לחג הפסח בהרחבה ובשמחה"

    תוכן מקודם

  • נחשף המדריך לגיוס כספים של המנטור העולמי

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

כל פובליציסט רגיל לקבל מחמאות לצד ביקורת, זה חלק מהתפקיד. אבל את הטובה מכולן קבלתי בשבת קודש במירון (חלאקה לנכד ב”ה, המברך יתברך). ניגש אליי אברך המזהה אותי לפי התמונה, ומסיח לפי תומו: בחודשים האחרונים קראתי את כל מאמריך בעניין הבחירות, לפני ואחרי. אלפי מילים ואיני מצליח להבין מהי ההשקפה הפרטית שלך והיכן אתה משתייך. אין מחמאה גדולה מזו לדעתי. עניתי לו שהאג’נדה היחידה היא דיור, ובזה אין כל הבדל בין העדות והחוגים. לעשות כרצון איש ואיש.

כל אחד יודע שבמסעדה אפשר לאכול ולהזמין מה שרוצים, אך אין ארוחות חינם. בסיום הארוחה מוגש החשבון וחייבים לשלמו עם תשר בצד. כך גם במערכת הבחירות האחרונה, כל המפלגות – כולן, כל אחת במקומה איפה שהיא ניצחה – הזמינו אצלינו הציבור את ההצבעה והעבודה, הבטיחו לשלם. קיבלו את הסעודה בדיוק לפי ההזמנה, בחלק מהמקומות היו גם שתי ארוחות, וכעת הגיע הזמן לשלם. נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי.

לפני שמישהו מוציא פשקוויל נגד המערכת והיא מפטרת אותי, ברצוני להבהיר: אנחנו לא הצבענו בשביל טובת הנאה כלשהי, גם כי אצלינו זה מצווה ומצווה לא מוכרים בכסף, וגם כי אנו לא ממש מאמינים בהבטחות הללו. יצאנו להצביע כי מרנן ורבנן אמרו לנו, איש איש לפי הוראת רבו שליט”א. וגם אם היו שמים חתול כולנו היינו מצביעים בעדו. כי כן ציווה המלך.

אך מצופה מהם הכרת הטוב. כן כן, הנציג שלכם בעירייה הוא לא תמיד בעל חסד עצום שכולם חייבים לו. לפחות לגבי חלקם מדובר בסופו של דבר בפרנוסה: סגן ראש עיר מרוויח בממוצע (ברוטו) קרוב לארבעים אלף ₪ לחודש, ואילו ראש עיר מרוויח בסביבות השישים אלף! איני מכיר שום שכיר במגזר שמרוויח כך, וגם עצמאיים רחוקים מזה בדרך כלל. אז שיעבדו קצת בשביל זה. חלק מהם אגב לא עושים כלום בשביל התקציב הענק הזה, לא כולל לשכה ומזכירות, שמגיע ישירות מהארנונה שלכם, לא נעים לאכול לחם חינם. הכסף נתון לך והעם לעשות.

עכשיו, שהבנו שהבאנו להם פרנסה יפה, וחלקנו שילם על כך מחיר נורא בסכסוכים מיותרים, יקל עלינו לדרוש מהם להצדיק את המשכורת ולעשות משהו למענה. אנו נתמקד באתגרים בתחום הדיור, למרות שזה רק חלק מהעבודה. קטן אך הכי חשוב, משום שאם אתה מסדר לאברך הנחה בארנונה, חסכת לו אלפיים ש”ח מקסימום, אך אם סידרת לו דירה לילד זה יותר מכל הארנונה שהוא עשוי לשלם כל ימי חייו. ויתן המלך את בית.

נתחיל עם העיר החרדית הגדולה והעתידית שזכינו בה שוב, והפעם ללא שותפים שאינם משלנו. בית שמש אמורה ויכולה לאכלס בתוך עשור וחצי ארבעים אלף משפחות. כלומר, היא תהיה במהירות הגדולה שבערים החרדיות. והעיר צהלה ושמחה. האתגרים העומדים בפני ראש העיר וסגניו הם רבים, ונדבר רק על שניים מהם:

הראשון קשור למסע הבחירות, אשר התנהל כידוע תחת הכותרת של לשמור על החרדים ברמה ה’. כעת הזמן לשלם, ולדאוג אכן לחרדים שם. ולדאוג להם זה לא רק לבית כנסת ליד הבית, זה גם עליזה בסוף ימיה בעירייה הבינה, אלא לדאוג שהשכונה לא תחולן בכח. אם מתכננים שם בניינים גבוהים מידי וללא סוכות, או אפילו עם חניות תת קרקעיות ושאר דברים שאינם מתאימים לציבור שלנו, זה מגרש בפועל את הציבור שלנו משם. אין שום סיבה וציפייה שפרנסי העיר ידאגו שהמקום יהיה חרדי, אלא שיתנו לכוחות השוק לעשות את שלהם בהוגנות. אם החילונים יחליטו לא להתמודד בהגרלות שלא יבואו בטענות אחר כך. אבל אם החרדים יחליטו כן להתמודד, אז שיוכלו אכן לגור שם. מאבל ליום טוב.

העניין השני הוא הסכם גג. חודשיים לפני המלחמה הופקדה תכנית לרמה ה’2 ועוד תוכניות רבות שנמצאות ברקע. בעיקר ברמת אברהם המורחבת (זהו, אפשר למחוק את רמתיים ז”ל, עוד יצירה של הגברת שניסתה לומר פן ירבה, ואנו צעקנו בבחירות כן ירבה). סך הכל מדובר בכעשרים אלף דירות לפחות בקדנציה הזו. אמנם מחירים לא זולים, אך בהנחה כי מחציתן (למעט ברמ”א) יכלו להגרלות, הרי שמדובר בכעשרת אלפים דירות לציבור שלנו במחירים ברי השגה. זה אדיר אם יצליחו להביא לכך, זה יאכזב מאוד אם לא. והעיר שושן לא נבוכה.

בקרית גת הניצחון הוא כזה חמצוץ, דהיינו מתוק וחמוץ בו זמנית. ישבתי השבוע בקרית גת עם חלק מצוות ההיגוי של עסקני העיר. המצב לא פשוט, ראש העיר החדש לא לגמרי מחוייב לציבור החרדי למרות שכולו כרובו הצביע עבורו, והסיבוב השני גרם לו להתחייב לכל מיני דברים. הבעיה הגדולה כרגע, היא שיש שתי שכונות חדשות, ובשתיהן זכו גם חרדים רבים וגם אחרים. הדרך הטובה ביותר היא להפריד את הכוחות, וזה האתגר הקשה ביותר לפתחו של ראש העיר החדש. יש להתפלל שיצליח, משום שמדובר כאן ב-5000 דירות זמינות לציבור החרדי (בניכוי ובהנחה שרוב הדירות בכללי ילכו לציבור הכללי). וגם חרבונה זכור לטוב.

העיר הבאה היא טבריה, שם ראש העיר צריך רק לא להרוס את המתוכנן, וגם זה משהו שמצריך הזכרת זכותא דרבי מאיר בעל הנס. משום שהקרקעות נרכשו כבר, המכרזים יצאו או עומדים לצאת, אך ראש העיר שהוא לא דתי, אך נבחר בקולות החרדים, עושה קולות שונים קצת, המעיבים על השמחה שאותו האיש לא נבחר. אשר הניא עצת וכו’.

בקרית מלאכי עוד יותר קשה, שם העירייה היוצאת מתכננת להקים מגדלי ענק בשיפולי שכונת חב”ד (ובצמוד לקהילה הליטאית הקטנה, אין לי הסבר מדוע הקהילה לא מונה היום 300 משפחות: המקום היחיד בקו הירוק ובמרכז שיש דירות בפחות ממיליון, ויש גם ישיבה ענקית). השבוע ייצגתי את וועד השכונה (אגב, הריכוז החב”די הגדול ביותר, עובר את הכפר) בוועדה המחוזית בבאר שבע, על מנת להתנגד לתוכנית העלולה להחריב את צביון השכונה שהרבי כה עמל עליה. ראש העיר החדש-ישן ישב גם הוא בוועדה ושתק כמעט כל הזמן. נתפלל שבזכות רבי חיים ויטאל (ראש העיר הוא גבאי קברו הקדוש) תינצל העיר. שמחה וששון ליהודים.

בעמנואל ואלעד הבעיה הפוכה: כבר יצאו וכבר הגרילו כמויות אדירות של דירות (ביחס לקיים: אלף בעמנואל וששת אלפים באלעד, פי שניים מהבנוי, גם ברכסים יש אתגר כזה, אך לא באותו יחס). מדובר באתגר אדיר לראש עיר שמתבקש להכפיל את עירו בתוך קדנציה אחת. אך הם לא שוקטים: השבוע ישבתי ביחד עם ראש מועצת עמנואל בביתו של אחד מגדולי ישראל הליטאיים, על מנת להרחיב את הקהילה הליטאית בעיר, הלוואי ויצליחו.

בשאר מדינות המלך מה עשו.

יש עוד הרבה מקומות, ואין עוד הרבה מקום לטור. אז נקפוץ ישירות לגליל, אל העיר האהובה צפת. גם בגלל הרעננות וגם בשל העובדה שכאן האפשרות כמעט היחידה למאסה קריטית של דירות זולות. משלוח מנות איש לרעהו ומתנות.

לצערי חוויתי השבת חוויה שאיני מאחל לאיש: נאלצתי לנסוע בעיצומו של שבת קודש באמבולנס (אבא לא חש בטוב, למי שמודאג) לבי”ח זיו בצפת (ברוך השם הכל בסדר, ובזכות שליח חב”ד הרב ינון לאנג היה עוד יותר בסדר). על הנסים ועל הנפלאות.

למרות הטראומה בנסיעה הקצרה, הנהג שניסה להרגיעני (והצליח, תודה אחמד) הסב את תשומת ליבי לעובדה מדהימה: לכל אורך הדרך ממירון לצפת ובתוך צפת לכיוון בית החולים, לא ראינו אפילו רכב אחד (!) נוסע. אמנם היה זה בשעה שפחות נוסעים אך עדיין, זה אומר משהו לגבי האופי של עיר הקודש צפת. ורבים מעמי הארץ מתייהדים.

וכאן האתגר של ראש העיר החדש: הבטחת הבחירות שלו הייתה לממש את הסכם הגג עם 5,000 דירות, ואם נוסיף עליהן את האלפיים של רייך, יש לנו כאן אפשרות ריאלית של 7,000 דירות בצפת (לא רק לחרדים, כל אחד יוכל לרכוש), וכל זה בקדנציה אחת! לרשותו עומד צוות של רוב חברי המועצה, עם אש בעיניים לעשות משהו עם הניצחון. מה שאלתך עוד ותעש.

עכשיו גם שעת כושר נדירה, כאשר גם שרי השיכון, הפנים והדתות, שהם החשובים ביותר, הם שלנו. וגם שר האוצר הוא לא נגדנו. זה לא יימשך הרבה זמן, ויפה שעת אחת קודם.

אם יתממשו מחצית מהבטחות הבחירות, ניתן לקבוע כי בקדנציה הזו עשויות להיבנות, בערים המדוברות בלבד (לא כולל כסיף וכו’) קרוב לשלוש ריבוא דירות, רובן במחירים זולים. ליהודים תהיה אורה ושמחה ולא יקר.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

23 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

רבי נתן היקר ,בזמנו דיברת על עכו ,יש חדש שם ?

בהגרלות התחילו השבוע לקרוא לאנשים באחד הפרוייקטים (מתוך ארבעה). בפרוייקט הענק הנדבני של וולפסון ושות’ לא שמעתי משהו חדש. המלחמה הרסה חצי מהתכניות, והחצי השני מדביקים על המלחמה.

כתבת שחניות תת קרקעיות לא מתאימים לציבור שלנו…
חלאס עם השטויות שלך
אתה גר בקריית ספר ואולי שם זה לא מתאים…
עוד מעט תגיד שפחים מוטמנים זה גם לא מתאים…

מה רע בחניות תת קרקעיות?
אנחנו חייבים בבניין כזה וזה מצויין. פחות סכנות לילדים שמסתובבים בין הרכבים.
למה זה לא מתאים לציבור שלנו?

לא שמעתי על נערי רחוב ועבריינים שעושים “חאפלות” בפחים טמונים…
אל תשחק אותה תמים

גם בגלל המפגעים הרוחניים אך בעיקר בגלל המחיר. זה מייקר כל דירה בלפחות 120,000 ש”ח ולאחרונה מוסיפים תקינה של 2 רכבים לדירה, שזה כבר הופך דירה בקריית גת למחירים של בית שמש, ודירה בבית שמש למחירי ירושלים.
לפעמים זו השיטה להרחיק את החרדים, ואת זה חייבים לתבוע מהנציגים שימנעו.

מניחה שכדאי לפתור את זה בדרכים אחרות . שלא יתקעו את החנויות כמו שתוקעים את החרדים לעשות קניות בגשם ובשמש, כאילו א”א לבנות קניונים מותאמים

אפשר לסמוך על שמואל גרינברג שלא יחלן את רמת בית שמש ה’ ? הרי הוא היה הפרויקטור מטעם השלטון להעביר את זוכי מחיר למשתכן החרדים לדירות חליפיות בשכונת רמת בית שמש ד’.

זה כמו לתת לחתול לשמור על החלב, לדעתי.

הוא לא היה מעורב בזה וזו פרשה כאובה שעדיף לשכוח מי ומה. ברוך השם שהצלחנו למנוע את זה בשעתו. זהו, לא צריך לחפור.

מעניין מה שאתה אומר, כי אחותי שזכתה ברמה ה’ השתתפה במפגש הזה שנועד לשכנע אותם לעבור לרמה ד’ והנאום של שמוליק גרינברג שם מצולם ומתועד.

הוא הובא למיטב זכרוני על ידי הגברת בלוך כשחקן חיזוק, הוא לא היה היוזם ולא המוביל. תעשה גוגל תגלה מהר מאוד מי עמד מאחורי הכל, אבל אני לא רוצה לחשוף את זה כאן, כי זה סתם יפתח את הפצע שמתחיל להגליד

מה קורה עם האינטרס החרדי להצרחה בין הצפון למערב ק”ג. יש התקדמות או לפחות דיונים עם ראש העיר ושר השיכון?

יש התקדמות או לפחות דיונים עם ראש העיר ושר השיכון על האינטרס החרדי של המרת זכיה בין הצפון למערב קרית גת?

יש מחשבות. עיקר הבעייה תהיה בהגרלה הבאה ואת זה צריך למנוע.

יש סיכוי סביר או שחבל על הזמן ?על מי צריך ללחוץ?

המצאת את זה

ר’ נתן
לפני שנה ו3 חודשים
עודדת מאוד להירשם להגרלה גדולה באופקים
היה מדובר בהגרלה של 2000 דירות
יש לך מושג מה קורה עם זה?
שכוייח

לא ברור מה יהיה שם. בכל מקרה מדובר ברווח כספי גדול

במקביל אפשר לעודד אנשים לעבוד בהייטק ולהרוויח יותר מסגן ראש עיר בשכר…
לפעמים יותר קל להעלות את השכר בציבור מאשר להוזיל את מחירי הדירות.

לא כל הייטקיסט מרוויח כך. זה לא נכון. יש אנשים כאלו והם נדירים.
תגיד לי מה יקרה אם לא תספק את התמורה לבוס שלך?
אז למה סגן ראש העיר לא חש שהוא צריך לספק את התמורה?

ולא רק הייטק,
כשאנשים לא יתביישו כל היום, ולא יהיו עסוקים בלחשוב על מה חושבים עליהם,
ה’פרנסה’ יהיה במצב קצת יותר טוב,
איש אינסטלציה מרוויח יותר מ’מנהל סניף אושר עד’ ובאינסטלציה יש לך גם פונטציאל לגדול ולגדול עד כדי חברת תשתיות ארצית,
ולאו דווקא אינסטלציה, אלא כל העבודות ה”שחורות” שהאנשים ה’מכובדים’ של ארה”ב עובדים בזה ומרוויחים מזה ומגיעים להשוויץ עלינו עם הכסף הזה.

שכחת את רכסים בניה מטורפת של אלפי יחידות דיור, מוזמן לקפוץ

יישר כח על העבודה החשובה, וכן על הבאת הנתונים שגורם לשיח ער בענין כה חשוב והכרחי, שוודאי יעורר ויחייב יותר את הנציגים לפעול כאמור.

כתבות חדשות באתר

"הרגשתי שמישהו למעלה דוחף אותי, דוחף ומריץ אותי לגמור את השידוך..."
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
כשתשב סביב שולחן החג ולא יחסר לך כלום, מה יהא עליהם?
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
לקראת שביעי של פסח: "זיווגים הגונים בזאת השנה"
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
למעלה מ-90 אלף נפש: עשרות מיליונים בקמחא דפסחא הגדולה בעולם
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.03
"כשיותם נחטף גיליתי את הכוח באמונה": איריס חיים בשיחה על חוסן ועוצמה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות

חדש באתר

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture