בינה מלאכותית

חילוני יקר, יש לך דקה? בוא נדבר על זה! / משה לוי מסדר את משנתינו על הגיוס

ואני יאמר לך שאם האלטרנטיבה שלהם הייתה ממשלה אחרת עם האידיאולוגיה שלהם הייתי מצליח להבין את הביקורת אבל מה שיקרה זה שאם הם יתנו לממשלה ליפול, תקום ממשלה שתנהג בהיפוך מהאידיאולוגיה שלהם אז למה שהם יסכימו לזה?

כתבות נוספות בנושא:

היי, מה נשמע.

אתה בטח כועס, נכון?

חרדי. משתמט.

בוא נדבר על זה, יש לך דקה?

על מי אתה כועס, עליי? על זה שאני לא מתגייס?

בוא נפתח את זה.

למה אתה התגייסת, בעצם?

כי אתה מאמין שהצבא הוא המקום שבו אתה חייב לשרת כדי להגן על עמך.

אשריך!

עכשיו נעבור אליי.

אני מאמין שהצבא הוא מגן על עם ישראל ושחייליו מוסרים נפש על הגנה, אבל מאמין ביסודות האומה שבלימוד תורה אני לוקח חלק גדול בהגנה על עם ישראל.

אז בעצם כל אחד מגן בדבר שבו הוא מאמין שהוא עצמו יועיל יותר.

עכשיו בטח תטען, אתה עושה צחוק? כמה חרדים נפלו בקרבות?

אני די אבין את השאלה אבל אשאל אותך,

אתה כועס על אנשי יחידת שמונה מאתיים ובעוד יחידות רבות, שלא כרוך בהם סכנת חיים?

לא, נכון? כי אתה מאמין שגם הם מגינים.

אז אחרי שאתה יודע שאני מאמין ויודע שאני מגן בצורה שלי בדיוק כמוהם ואפילו יותר… אין לך טענה נגדי (אמונה בת 3000 שנה ויותר זה לכל הדעות סיבה טובה להתייחס אליה. שלא תענה לי, כל אחד שירצה פטור יאמין באיזה משהו ואני אצטרך לתת לו אפשרות…) אני מבחינתי משרת כמותם בשירות מגן שאינו כרוך בסכנה.

עכשיו תגיד לי שאתה כועס על נציגי הציבור שלי על החוק הלא שוויוני שהם מביאים.

אענה לך שאם הם לא היו עושים את זה הם היו חסרי מוסר. הרי לכך בדיוק שלחנו אותם.

אז גם עליהם אין לך מה לכעוס.

עכשיו תגיד לי שאתה כועס על הממשלה שלא מונעת את זה.

ואני אשיב לך שאין לך מה לכעוס כי הם תלויים בנציגי החרדים.

ואתה תענה לי שיתנו לממשלה להתפרק על זה.

ואני יאמר לך שאם האלטרנטיבה שלהם הייתה ממשלה אחרת עם האידיאולוגיה שלהם הייתי מצליח להבין את הביקורת אבל מה שיקרה זה שאם הם יתנו לממשלה ליפול, תקום ממשלה שתנהג בהיפוך מהאידיאולוגיה שלהם אז למה שהם יסכימו לזה?

אז גם עליהם אתה לא יכול לכעוס.

עכשיו לבטח תצעק.

אז מה תכל'ס? ניתן לזה להמשיך לקרות? לא נפגין לא נצעק?

ואענה לך אחי היקר.

אף אחד לא אמר לכם להפסיק, אנחנו מבינים את כאבכם! לא כועסים עליכם!

אבל בשורה התחתונה אף אחד לא עושה דבר רע, כולם עושים את תפקידם לפי ערכיהם ואמונתם.

תודה שזה היה פשוט.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

24 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

חזק!!

הדבר הכי חשוב שצריך להסביר לחילונים- שאי אפשר לכפות על ציבור שילכו נגד האמונה שלהם, זה אף פעם לא היה וגם לא יהיה! מכאן והלאה אפשר להתחיל לחשוב מה עושים.

כמו שלא כופים על ערבים לחיות כמו יהודים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

כל אחד שלומד בישיבה או בכולל נמצא בקרב איתנים עם היצר הרע שלו,
שנטפל בפראות ובאגרסיביות מטורפת דווקא ללומדים ולאלה שרוצים להתקרב להשם,
"וכל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו"
והיצר יודע תמיד לתקוף ברגעי החולשה והעייפות והאי הצלחות והדקה שחבר פוגע בך וכו'
ויש גם הרבה נופלים, ויש גם הרבה שנופלים לדיכאון או שממשיכים לחיות חיים כבויים, כי למלחמה הזאת יש הרבה הרבה קרבנות ומחירים,
ואני לא אומר לצערנו כי זה החיים, וככה בדיוק זה צריך להיות,
ולדוגמא לומדי הדף היומי התחילו להתמודד דווקא בניסן, עם שתי מחוזות חדשים צפופים ולא מוכרים של "הזהב" ו "איזהו נשך" גייסנו את המיטב הכוחות והמוחות, נעזרנו בהסברים מוקדמים ושיעורי הקדמה שהיו כמו ריכוך אווירי לסוגיות האלה, נכנסנו בכוח גדול ובפנים גלויית קרקעית והתמודדנו שורה שורה עם הגמרא, והתמודדנו קשה עם סוגיות שמתחילות כאילו באמצע עם הרבה פרטים חסרים, ועם קושיות שצצות פתאום ושאלות מוכמנות, שמזכיר קצת מנהרות, וברוך השם עם ישראל התמודד בגבורה, ועוד שבועיים מתחילים את המסכת הארוכה בש"ס, ביחד ננצח!

כל אחד שלומד בישיבה או בכולל נמצא בקרב איתנים עם היצר הרע שלו,
שנטפל בפראות ובאגרסיביות מטורפת דווקא ללומדים ולאלה שרוצים להתקרב להשם,
"וכל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו"
והיצר יודע תמיד לתקוף ברגעי החולשה והעייפות והאי הצלחות והדקה שחבר פוגע בך וכו'
ויש גם הרבה נופלים, ויש גם הרבה שנופלים לדיכאון או שממשיכים לחיות חיים כבויים, כי למלחמה הזאת יש הרבה הרבה קרבנות ומחירים,
ואני לא אומר לצערנו כי זה החיים, וככה בדיוק זה צריך להיות,
ולדוגמא לומדי הדף היומי התחילו להתמודד דווקא בניסן, עם שתי מחוזות חדשים צפופים ולא מוכרים של "הזהב" ו "איזהו נשך" גייסנו את המיטב הכוחות והמוחות, נעזרנו בהסברים מוקדמים ושיעורי הקדמה שהיו כמו ריכוך אווירי לסוגיות האלה, נכנסנו בכוח גדול ובפנים גלויית קרקעית והתמודדנו שורה שורה עם הגמרא, והתמודדנו קשה עם סוגיות שמתחילות כאילו באמצע עם הרבה פרטים חסרים, ועם קושיות שצצות פתאום ושאלות מוכמנות, שמזכיר קצת מנהרות, וברוך השם עם ישראל התמודד בגבורה, ועוד שבועיים מתחילים את המסכת הארוכה בש"ס, ביחד ננצח!

חרדים אינם לומדים תורה בשביל המטרה שצויינה. אולי בנוסף, אבל לא זו מטרתם המרכזית.
גם בגלות למדו תורה וגם יהודי יחידי על אי בודד ילמד תורה אם הוא מאמין בקב"ה ובשכר שהוא נותן לעמלי תורה.
לכן, הטענה שהוא מגן על עמ"י ובגלל זה הוא לומד ולכן צריך לקבל פטור היא אינה נכונה.
לכל הדורות, כשעמ"י היו בארץ ישראל, היה צבא.
וגם ת"ח נלחמו. החשמונאים לא היו תלמידי חכמים?
יהושע לא היה ת"ח? דוד המלך, שאול בניה בן יהוידע ועוד אינספור צדיקים, לא נלחמו????
חבל מאד שמטייחים את הסיבות האמיתיות לאי גיוס לצה"ל

אף פעם לא היה בהסטוריה של העם היהודי צבא קבע!
תמיד זה היה בהוראת שעה. יהושוע נלחם על פי ציווי ה'. החשמונאים נלחמו בעיקר נגד היוונים כדי שלא ישפיעו עליהם ויתיוונו (הרי היוונים לא גזרו להשמיד להרוג ולאבד.. אלא להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך!). חז"ל אומרים שאילמלא דוד – שהיה עוסק בתורה לא עשה יואב מלחמה!
נא לא להשוות ולערבב!

איזה שטויות.
היה בכל זמן המלכויות צבא קבע
מבין שלא לומדים ליבה בישיבות, אבל למה לא לומדים תנך? והלכות מסוימות ברמבם?
ולשיטתך, בתקופה כזאת אין הצדקה לפתוח 'צבא זמני'?

צודק לגמרי

נכון מאוד!

ומה תענה אם הוא יגיד לך שנכון שיש לך אמונה אבל את זה רואים בשטח ואת זה לא, המציאות היא שמי שיורה הוא זה שהורג?

כתבה מעוותת.
אין כל הצדקה שלא תלך לצבא בגלל אמונה שהדבר המגן ביותר זה התורה!
כי אתה בעצמך לא מאמין בזה והראיה שאף בנוגע לחיים האישים שלך אתה עושה השתדלות (והרבה…)
השתדלות זו כתובה במפורש בתורה בכל מלחמות בנ"י במהלך התורה והנביא. אף בזמן משה דוד ויהושע היו חילים שלחמו למרות שלמדו תורה יותר טוב ממך.
אף אחד לא אומר שאם ילמדו תורה לא יהו מלחמות.
לכן כתבה זו מקוממת אף אותי בתור חרדי, לא כ"ש שתקומם אדם שלא מבין מאיפה הקרצת את האמונה הזו. (שגם בענים חרדיות היא לא נכונה, שוב אמנם תורה מגנא אבל זה לא תחליף ללוחמים)
התשובה היחידה שיש לטעון באי ההתגיסות לצבא היא טמונה בקלקול הגדול שעלול להיוצר כתוצאה מכך.

אתה צודק, "חרדי טוב זה חרדי שנהיה חילוני"…. יש לי חדשה בשבילך, תחכו לנו בסיבוב…

לא אמרנו שלא צריך לוחמים,
החרדים יהיו אלה שילמדו תורה כי זה מה שהם יןדעים לעשות, והחילונים ילחמו כי זה מה שהם יודעים לעשות.

אם ציבור שלם היה מתגיס רק ל8200 זה היה מקומם ומפלה בין דם לדם

הסיבה שחרדים לא מתגיסים לצהל היא חוסר התאמות בין הצבא לדת.
בלא זאת אין סיבה להשתמטות, ואף האמונה בעזרת לימוד התורה לא פוטרת מהשתדלות שכל אדם גם מהציבור החרדי עושה אותה בחיו האישים.
גם בזמן משה יהושע ושאר המלאכים בנ"י למדו תורה ובכל זאת הלכו לצבא להלחם ולעשות את חובת ההשתדלות.

אם ציבור שלם יתגייס רק ל8200 זה יכעיס ויקומם

האדם שבאמת מאמין במעשיו לא צריך לרוץ אחרי החילונים ולהחניף להם בתירוצי סרק סרק

הטיעונים שלך מראים על רמת חוסר חשיבה מזעזעת. תמצית דבריך הם שאינך מתגייס מכיון שאתה מגן עלינו על ידי לימוד התורה, והוספת שאין זה ככל האמונות שנשאל ובצדק שאמונתך לא פוטרת מתשלום מיסים או מללכת לכלא על אלימות, כי זו אמונה חזקה של שלושת אלפי שנה. ברצוני לשאול כמה שאלות תם:

  1. המקור ההלכתי היחיד (כמו שכ' בירושלמי ובעשרות רבות של מקומות בראשונים – מדברי אגדה אין פוסקין הלכה) הוא בבא בתרא ז, ב, וגם זה שנוי במח' רש"י ותו' אם מגן, בכל מקרה גמרא שמדברת על תשלום מס איננה 'יסודות האומה' בשום צורה. ואף אם נפסוק כרש"י, כבר כתב רדב"ז בתשובה שכדי להיפטר ממיסי הגנה מחויבים לוותר על ההגנה ולא להזדקק לה, אז פעם הבאה שקורה פיגוע אל תתקשר לכוחות הביטחון, כמו כן תודיע להם שיפסיקו לשמור על ק"ס ביתר וב"ב בהצלחה.
  2. הטענה שלך שזו אמונה 'חזקה' של שלושת אלפי שנה ולכן יש לתעדף אותה על אמונות אחרות – מגוחכת. ראשית כי כמו שהראתי עובדתית אי"ז אמונה של אלפי שנה, ובעיקר בגלל שמי קובע את הקריטריון לאמונות 'חזקות' אתה? ואם זו אמונה של 2,000 שנה, היא חזקה? ושל 1,500? ההיגיון נותן שאמונה לא תפטור אותך מקיום חובותיך לחברה (כאמור זו גם אמונה לא נכונה אבל לו יהי), ואין כזה דבר וגם לא יעזור לך – לקבוע מהי אמונה חזקה.
  3. גם לדבריך מי שכרגע לא לומד צריך להתגייס, אז בבקשה תתגייס! יחד עם כל מי שעזב את הכולל (ועובד בשחור, שנינו יודעים כמה רבים הם) ויחד עם אלו מ"בני הישיבות" שאינם לומדים.
  4. גם לדבריך זה נכון רק כשיש חילונים אחרים שיגנו, כלל לא בטוח שאם יאריכו את שירות שאינם חרדים בשנה + שיסכימו לזה, ובמצב שאין חיילים ברור שגם ת"ח יוצאים להילחם, זו השתדלות בסיסית.

גם אם נקבל את ההנחה שמי שאינו זקוק לשירות כלשהו לא צריך להשתתף בהחזקתו (שזה יסוד הפטור בסוגיא) מה זה אומר על הוצאות של תרבות וחינוך חרדיים, מקוואות ועוד? האם מי שאינו חרדי צריך לתרום להחזקת המוסדות הללו? לא שמענו על ויתור כזה מצד החרדים. ההנחה שביסוד הטענה החרדית רבנן לא בעו נטירותא היא שכל ציבור צריך להחזיק את עצמו ואת צרכיו, אבל זו לא ההנחה של מדינה מודרנית, וגם לא שלהם עצמם בהקשרים אחרים.
אגב, שם בסוגיה מופיע גם פטור לתלמידי החכמים מכל מיסי המלכות. לא שמענו דרישה של הלומדים לפטור אותם ממסים. אז מדוע שונה השירות הצבאי?

אני יכול להמשיך, אבל דומה שהרעיון מובן, לך תתגייס.

אכן הכותב אידיוט ופתטי.

נאיבי

הדבר החשוב שצריך להבין הוא שבלי התורה אין חיים ואם כולם היו לומדים תורה ומקיימים אותה לא היינו צריכים בכלל צבא ולא היו יכולים לגעת בנו כי התורה מגנה ומצלה וכל מי שלא לומד תורה הוא המשתמט האמיתי מהתורה כי רק התורה היא השמירה האמתית

אני מאמין שמשה ולדר לא לומד יותר מ3 שעות ביום
אז בשאר היום בבקשה תשרת.
ואל תנפנף בתורה

לדעתי עם הינך, משה לוי יקר אינך רוצה ליפול בקרשים, אל נא תעלה את דעתך הנלוזה בעינן הנ"ל עד שהינך לא מתייעץ רבות רבות עם מבינים וגדולים ממך רב רב

כתבות חדשות באתר

הישג ענק: לאומית שירותי בריאות דורגה במקום הראשון במידרג קופות החולים
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
שריפת חורש גדולה סמוך למעבר תרקומיא: מטוסי כיבוי הוזנקו לסייע
היועמ"שית לשרים: הממשלה הפכה ל"ממשלת מעבר" - נהגו באיפוק ובריסון
"אבוי לעט שנצרך לכתוב כאלו דברים": עמוד ההוראה במכתב נדיר לעצירת המחלה הנוראה
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
החלום ושברו: לזכור מה על מה חלמנו ומה קיבלנו בסוף | החזון וההתפכחות
כיצד דוקטרינת ה-Denial של קולבי משנה את מהות המלחמה / פרשנות
"אבא שלי שקוף?", שאל הילד הקטן – והנוכחים פרצו בבכי מר
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
איראן טוענת: תקפנו בסיס אמריקני בסוריה; שיגורים לעבר בחריין וקטאר
אושר בוועדה: יהדות התורה התפצלה ל'דגל התורה' ול'אגודת ישראל'
מודיעין עילית: הסתיימו ימי השבעה – שמונה יתומים שבו לבית ריק
מ
תוכן מקודם
בשיתוף המחלקה
המסחרית
הישיבה ננעלה: הכנסת ה-25 התפזרה וישראל יצאה רשמית לבחירות
תיעוד: נחתים אמריקאים עלו על מכלית במפרץ במסגרת אכיפת המצור הימי

הכתבות המעניינות ביותר

250 לאמריקה: ארה"ב תנפיק מטבע דולר חדש עם דיוקנו של טראמפ
תאונה קשה: ילד בן 7 נפצע בינוני בעת חציית כביש בעיר החרדית
בעידן שכולם מדברים על קוונטים, האם זה הזמן להכיר את התחום?
מעלת שבת חזון • הרב יוסף חיים אוהב ציון
ככל שתגבר בנו אהבת ה' נבין תוכחה גם ברמזים וניוושע • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
ככל שתגבר בנו אהבת ה' נבין תוכחה גם ברמזים וניוושע • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
פנינים לפרשת השבוע • הרב יוסף חיים אוהב ציון • צפו
פנינים לפרשת השבוע • הרב יוסף חיים אוהב ציון • צפו
מדוע פרשת קרבן התמיד לא נאמרת בשמונה עשרה שחרית • הרב יהודה שטרן
פרשת דברים • המגיד הירושלמי רבי אשר דרוק • צפו
פרשת דברים • המגיד הירושלמי רבי אשר דרוק • צפו
השיעור השבועי: פרשת דברים • הרב נתנאל אביסרור
השיעור השבועי: פרשת דברים • הרב נתנאל אביסרור
וואטסאפ

חדש באתר

WhatsApp Image 2026-07-17 at 13.45
250 לאמריקה: ארה"ב תנפיק מטבע דולר חדש עם דיוקנו של טראמפ
WhatsApp Image 2026-07-16 at 17.48
תאונה קשה: ילד בן 7 נפצע בינוני בעת חציית כביש בעיר החרדית
WhatsApp Image 2026-07-17 at 12.28
שריפת חורש גדולה סמוך למעבר תרקומיא: מטוסי כיבוי הוזנקו לסייע
133828 (1)
בעידן שכולם מדברים על קוונטים, האם זה הזמן להכיר את התחום?

המיוחדים

קיפקעס | מי יקח קרדיט אחרי הכישלון ומי נעדר מהמחאה?
קיפקעס | מי יקח קרדיט אחרי הכישלון ומי נעדר מהמחאה?
צילום מסך 2026-06-18 022446
הרבי מליובאוויטש עצר אותי ושאל שאלה ששינתה את חיי | ראיון מרתק
WhatsApp Image 2026-06-11 at 09.35
בוגרת הפרקליטות יוצאת למלחמה: "המדינה מענישה נשים חרדיות בגלל בעליהן"
WhatsApp Image 2026-06-08 at 10.08
רעידת אדמה משפטית: בוגרת הפרקליטות יוצאת למאבק נגד סנקציות הדיור - ומאיימת בבג"ץ

גלריות

אירוסין תולדות אברהם יצחק קרעטשניף לעלוב רחמסטריווקא צילום שוקי לרר (28)
שמחת האירוסין בחצרות תולדות אברהם יצחק - קרעטשניף - לעלוב ראחמסטריווקא
מעמד השלושים בחצר הקודש וואסלוי בבני ברק צילום יהודה פרקוביץ (20)
מעמד השלושים לפטירת הרה"צ רבי חיים דוב הלפרין זצ"ל
ר' אלימלך בידרמן מסר שיחת חיזוק בהיכל ישיבת 'באר יהודה' (12)
לקראת בין הזמנים: ר' אלימלך חיזק את תלמידי 'באר יהודה'
סעודת הילולת הרמ''ק המסורתית בטאלנער קלויז בצפת (2)
סעודת הילולת הרמ''ק זי"ע המסורתית בטאלנער קלויז בעיה"ק צפת

עיתוני היום

וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – ג' באב ה'תשפ"ו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – ג' באב ה'תשפ"ו

התחברות למשתמש פרימיום

ברוכים הבאים!

לגלישה באתר נקי מפרסומות קופצות ובאנרים, היכנסו באמצעות חשבון הגוגל שלכם.

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
Hide picture