פרסום ראשון: במהלך ליל שבת האחרון התבצע באגף התורני של כלא רימונים חיפוש חריג (דבר חריג ולא מצוי באגף התורני) בכמה תאים של אסירים. סוהרים של שב"ס פשטו על האגף התורני בעיצומה של השבת והורו לאסירים מכמה תאים לפנות אותם באופן מידי.
בסיום החיפוש, בו לא נמצא דבר, הותירו הסוהרים את כל החפצים שהוציאו ממקומם על גבי המזרנים של האסירים שומרי השבת.
האסירים הדתיים פנו לסוהרים והסבירו להם כי לא יוכלו לישון כך על מיטותיהם כיוון שחלק מהחפצים אסורים בטלטול בשבת על פי ההלכה כיוון שהם מוגדרים "מוקצה", לדבריהם הסוהרים התעלמו מדבריהם והשאירו אחריהם את חפצי המוקצה על המיטות. בעקבות התנהלות זו, האסירים נאלצו לישון על הריצפה במהלך השבת.
עוד נטען כי הסוהרים דרשו מהאסירים לחתום על החיפוש (שלא חסר כלום מהחפצים שלהם) חרף העובדה שמדובר ביום השבת ואסור על פי ההלכה ליהודי לכתוב בו.
לטענת האסירים הדתיים, הסוהרים איימו בהחמרת תנאי הכליאה שלהם באם לא יחתמו על הטופס. לבסוף, אחד האסירים שנבהל מהאיומים חתם בלית ברירה תוך שהוא נאלץ לפעול בניגוד לאמונתו ולחלל את קדושת השבת.
טענות האסירים מופנות בראש ובראשונה כנגד מפקד הכלא תת גונדר חגי דוד על התנהלות בלתי ראויה כלפי רגשות דת של אסירים. בנוסף, האסירים טוענים כי פנו לרב הכלא הרב ישראל אברג'ל ולרבנות שב"ס בנושא אולם לא זכו למענה.
מדוברות שרות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "שירות בתי הסוהר הוא ארגון שומר חוק. בידי כל אסיר הזכות להגיש קובלנה והיא תתברר במקומות המיועדים לכך".





















דחוף ללמוד טלטול מן הצד
וטלטול בשינוי על ידי הרגל או כלי
הנקודה זה עצם הזלזול בשמירת השבת של האסירים,
הרי הסוהרים והאסירים לא ידעו שזה אפשרי ע"י טלטול מן הצד,
וזה מעין מי שרצה לאכול דבר אחד ועלה בידו בשר טלה,
וחוץ מזה מה עם החתימה בשבת?
מחמת חסרון כיס אסור לך לילמוד
צודק
מהנכתב משמע שזה לצורך מקומו
אם היו מאפשרים להם ללמוד בכלא…
המטרה של הכותב להציף את התנהלות החריגה, לא מחוסר ידיעת הלכה..
זה מה שדחוף???
ואולי דחוף גם ללמוד דיני כתיבה בשינוי ביד שמאל וע"י שניים שעשאוה?
לא ולא!
דחוף לטפל ולדאוג שלא יקרו יותר דברים כאלה, שמכריחים אסירים לחלל שבת. זה מה שדחוף!
מה עם 'צורך מקומו'??
זה רק בכלי שמלאכתו לאיסור
יש גם מושג בטלטול מה שנקרא שמותר לצורך מקומו! בקיצור הסוהרים צריכים ללמוד הלכות שבת…………
וואי וואי איזה אסירים אהבלים ועוד באגף "תורני" מותר ועוד איך מותר להזיז את החפצים אם צריך את המקום שלהם. (כלי שמלאכתו לאיסור מותר לטלטל לצורך גופו ומקומו שו"ע סי שח')
איזה אהבל אתה !
מדובר ברשעות כלפי יהודים שומרי תורה , ובכלל לא רלונטי אם השוטרים לא מודעים לזה שמה שעשו עלול לא לפגוע ביהודים .
מיכאל היקר רק שלום יביא את הכיבוש לעמנו
אנשים שעשו מעשים רעים מגיע להם כל זה.
אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו!
יתכן שאותך ידונו בשמים יותר יותר בחומרה, על דברים שעשית שנראים לך קטנים, וזאת כי גדלת בחינוך תורני ולכן מצפים ממך ליותר.
וסגולה שידונו אותך לכף זכות היא, שתדון אחרים לזכות.
באיגרת הרמב"ן כותב: וכל אדם יהיה גדול ממך בעיניך, עיי"ש.
תדון לכף זכות גם את הסוהרים ולא רק את העבריינים
בכלל לא בטוח שהם עשו דברים רעים!!!
אלי פלדשטיין וארי רוזנפלד גם עשו דברים רעים???
הלכו לצבא והאמינו בציונים
יש לך בכלל מושג כמה אנשים במדינה הזאת יושבם על לא עוול בכפם??????
ואני לא אתפלא אם הרבה מהם שם רק כי בחרו ללכת לפי ההלכה ולא לפי חוקי ציר הרשע
יש לך בכלל מושג כמה אנשים במדינה הזאת יושבם על לא עוול בכפם??????
ואני לא אתפלא אם הרבה מהם שם רק כי בחרו ללכת לפי ההלכה ולא לפי חוקי ציר הרשע
א
ככל הנראה לצורך מקומו מותר לטלטל
ב. וכי מה הם רוצים שהסוהרים יחללו שבת בשבילם?(ובמקרה ואסור) זה יאסר משום מעשה שבת
המיטה עצמה לא בטוח תאסר אם השוטרים יפנו כי השימוש אינו אסור רק סילקו מניע בעקיפין
בושה שבדינה יהודית ככה מתייחסים לשבת הקדושה
לא יהודית ממזמן
שמת לב, שהציונים קוראים לה 'מדינת ישראל' ולא 'ארץ ישראל'
"על מה עזבה הארץ על עזבם את תורתי"
אבל מותרררר 😮
דייי מסכןןןן… אסור לחתוםם 😥
אם צריך למקומו מותר לטלטל
אין חדש-בצבא כמו בכלא מאלצים לחלל שבת ואף מפקד לא עף.
הדבר שתפס אותי בכתבה זה לחתום בשבת!!!
הדבר שהכי תפס אותי בכתבה זה שחייבו אותם לחתום בשבת!!!
מה זה??? איזה חוסר רגישות???
העיקר יש חרדים שאוהבים את בן גביר כי הוא דואג לחרדים…
בושה בושה בושה.
איזה דואג לחרדים דואג רק לעצמו ולמנדטים שלו
דואג לחרדים שיהיו המנדטים שלו
ה' ירחם
השוטרים פעלו בהתאם לדברי הרשע של בן גוריון:
"מדינת ישראל היא מדינת חוק ולא מדינת הלכה" הוא לא אמר "ולא מדינת סוציאליזם" – כי כונתו האמיתית היא שיש למנוע מיהודים לקים א התורה , ויש לכפות סוציאליזם על כולם.
איך יכול להיות אסירים דתיים?
אתם כותבים ששירות בשדה הסוהר או ארגון חוק אבל שיש לכל הסיר זכות אבל עם יד על הלב הם עשו את זה בכוונה הם ידעו ואתם לא הולכים לעשות נגדם שום דבר
במקום שהאסירים ילמדו הלכות שבעס שהסוהרים ילמדו דחוף הלכות שב"ס
להשתדל לא להגיע לכלא
בקיצור רואים שאין לנו אפשרות לחיות איתם וראוי להתרחק מהם
בעעע
מרגש התנהגות האסירים, לישון על הרצפה.
ובדבר הדיון ההלכתי על חתימה זה ממש פלא וטוב שמעלים את זה