בתפילת מוסף בשבת נאמר ביוצרות לפרשת 'החודש': "החודש אשר ישועות בו מקיפות".
פירושו הפשוט של המשפט, הוא שחודש ניסן מלא בישועות.
פירוש נוסף ידוע, כי אדר ראשי תיבות "אני ד' רופאך", וכך ניתן לומר גם על אייר. יוצא אפוא כי חודש ניסן הוא מוקף משני צידיו בחודשי ישועות
וב"בני יששכר" (ובספרים נוספים), נכתב כי מקיפות הוא מלשון הקפה, כפי שהחנווני מוכר בהקפה וסומך על כך שהלקוח ישלם לו בעתיד, כך אנו באים ומבקשים מהקב"ה שיגאל ויושיע אותנו אפילו שאין לנו זכויות, ואנו מבטיחים כי נפרע על כך בהמשך החודש במצוות ובמעשים טובים לרוב.
יעזרנו ה' כי נראה ישועות בקרוב ונינצל מתקופה קשה זו, בברכת שבת שלום.
פורסם לראשונה בעיתון 'שחרית'




















