מרנן ראשי הישיבות חתמו אמש (מוצאי שבת וחג) על מכתב הקורא להקדים את זמן החורף בישיבות הקדושות, לאור המלחמה הקשה בדרום הארץ.
מרנן ראשי הישיבה הגאון רבי דוב לנדו והגאון רבי משה הלל הירש, וכן מרן הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי, חתמו על המכתב לאחר התייעצויות ממושכות.
במכתב כתבו כי "הראוי הוא מכל הבחינות לאור המצב החמור מאד והבלתי ברור שיוקדם הזמן של החורף".
מרנן ראשי הישיבה הציעו להקדים את זמן החורף בישיבות הליטאיות: "ביום א' או ביום ב' כל ישיבה לפי האפשרויות שלה, וכפוף להנחיית הרשויות".






















סליחה שאני אומר יהא לי קשה לחזור לישיבה אחרי כזה מקרה צריך טיפה שיחרור