היום 4 ימים לעומר

באדיבות המצלם

אלפי ה’כולל אידן’ תומכי התורה ד’בעלזא יתאחדו למעמד היסטורי בבנייני האומה בירושלים

לאור הגידול העצום והמבורך בכוללי האברכים דחסידי בעלזא באר”י: אלפי ה”כולל אידן” – תומכי התורה דחסידי בעלזא, יתאחדו למעמד היסטורי אדיר של “כבוד התורה” בבנייני האומה בירושלים
  • רוצה להגיע רגוע לחתונה של הילד שלך?

    תוכן מקודם

  • הפוסק הזדעזע ממראה עיניו: כך מתגוררת משפחה ברוכת ילדים אצלו בשכונה

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

הגידול המבורך והזינוק החד בליעה”ר במספר האברכים עמלי התורה בעשרות הכוללים דחסידי בעלזא ברחבי ארץ ישראל, הביא את ראשי ‘מרכז מוסדות בעלזא’ לצאת בתכנית מהפכנית וראשונה מסוגה בעולם תומכי-התורה, במסגרתה נקראו אל הדגל 1800 תומכי תורה נלהבים, יקירי חסידי בעלזא, שהביעו רצונם הטהור לתמוך ב-1800 האברכים עמלי התורה כן ירבו, כשכל אחד נוטל על שכמו אברך אחד, עבורו הוא דואג למימון המלגה החודשית, מתוך הערכה רבה לשקידתו בתורה.

ואכן, קול התורה המהדהד ברמה בעשרות הכוללים דחסידי בעלזא אשר שמעם הטוב נודף למרחוק במאות תלמידי החכמים המובהקים ומופלגי התורה החוסים ביני עמודי דגרסי – לצד אלפי אברכי משי עדינים שאור תורתם המהול ב’חסידישע חן’ מבהיק ונוצץ לכל עבר, הולך וגובר ומוסיף והולך שבעתיים, וכל זאת הודות לנדבת לבם של ה’כולל אידן’ היקרים העומדים על הפקודים לתמוך בעמלי התורה ולסמוך את ידיהם, למען יוכלו להמשיך לשבת באהלה של תורה ביישוב הדעת ובשלוות הנפש.

די אם נפנה זרקור ל’מרכז העולמי’ דחסידי בעלזא – בבנין בית המדרש הגדול בקרית בעלזא בירושלים, שהפך בשנים האחרונות לאחד ממרכזי התורה הגדולים בארץ הקודש, כאשר בכל קומות הבנין, מקומת האולמות התחתונה ועד לקומת הגג העליונה, משתכנים כוללים רבים מספור, בהם יושבים ולומדים קרוב לאלף עמלי תורה, אשר קול תורתם מהדהד למרחוק ועמלם בתורה מניב אין ספור תלמידי חכמים הנבחנים בעל-פה על כל מקצועות התורה, כשמבין הלומדים מזדקרים עשרות מורי הוראה ומחברי ספרים, מרביצי תורה ומורי דרך לרבים. וכך הדבר גם בשאר הכוללים המפוארים דחסידי בעלזא, הפזורים בכל רחבי הארץ: בבני ברק ובאשדוד, בבית שמש ובחיפה, בגבעת זאב ובנוף הגליל, בקרית גת ובתל אביב ועוד.

בתקופה האחרונה יצאו ב’מרכז מוסדות בעלזא’ בקמפיין נרחב להרחבת מעגל התמיכה באותם אלף ושמונה מאות עמלי תורה בלי עין הרע, מתוך שאיפה להגיע לכדי אלף שמונה מאות תומכי תורה – המכונים ‘כולל אידן’ – שיעמדו לימין האברכים.

במסגרת יוזמה זו נהנו חסידי בעלזא לראות בעת עריכת השולחן הטהור של כ”ק מרן אדמו”ר מבעלזא שליט”א ביום הפורים, את אלפי החלות שהונחו על השולחן והרכיבו יחד את המספר 1,800 – כמנין אברכי הכוללים היקרים וה’כולל אידן’ שיחיו, המפארים את כתר מלכות בית בעלזא.

ההתרגשות הלכה וגברה, עת נודעה בציבור הבטחת הקודש הנדירה של כ”ק מרן אדמו”ר שליט”א, לפיה התומכים בעמלי התורה יזכו ל’גוטע קינדער וואס זיצן און לערנען”. ההבטחה הייחודית לא הותירה ספק: ‘מי שרוצה להתברך בבנים חכמים ונבונים יראי ה’, יכול לזכות לכך באמצעות הצטרפותו למעגל תומכי התורה’.

ואכן, תלי”ת אלפי חסידי בעלזא נוספים נענו בהתלהבות לקריאה הקדושה והחישו פעמיהם לחתום ולהצטרף לשרשרת ה’כולל אידן’, תוך הצהרה כי הם מוכנים ומזומנים לעמוד בעוז ותעצומות לימין עמלי התורה, ובכך לזכות לשותפות איתנה עמם, חלק כחלק יאכלו.

ועתה, לרגל סיום הקמפיין המוצלח, נקראים כלל תומכי התורה דחסידי בעלזא למעמד ייחודי ורב רושם: מעמד “כבוד התורה”, שייערך ברוב פאר והדר בבנייני האומה בירושלים, כמיטב המסורת של ‘מרכז מוסדות בעלזא’, כנאה וכיאה לתומכי ומחזיקי עץ החיים.

המשתתפים יזכו לקיים יחדיו סעודת מרעים יוקרתית, מלווה בנעימות שיר וזמר לכבודה של תורה, ועד מהרה תתחלף האווירה, והנוכחים ייסחפו למחוזות קודש של געגועים יוקדים לתורה ודבקות בנותן התורה.

משאבים כבירים הושקעו ביצירת התוכן העשיר והמרתק שישביע את נפשם של משתתפי המעמד, הגדושים בתורה וחסידות, ומשתוקקים לתוכן אנין ואיכותי המרחיב את הדעת ואת הלב. כל רגע באירוע הקדוש מחושב להפליא, ומובטח לנוכחים בס”ד, שעות של קורת רוח והתענגות על ערכי נצח הנוגעים לנפשו של כל אחד ואחד.

יעשירו את האירוע ההיסטורי, נואמים בעלי שם, מיטבי נגן מן השורה הראשונה, וכן סיפורי חיים מרטיטים וסוחטי דמעות שייחשפו לראשונה וישאירו את המשתתפים פעורי פה נוכח גבורת נפשם של יחידים אשר ללמד על הכלל יצאו.

בשיאו של המעמד הקדוש יושמע המשא המרכזי על ידי הרה”צ רבי אהרן מרדכי רוקח שליט”א, בנו יקירו של כ”ק מרן אדמו”ר שליט”א, שיבטא את תשוקתם ושאיפתם של אלפי אבות ואימהות חסידי בעלזא, לגדל דורות ישרים מבורכים בהיכלי התורה והחינוך שע”י קהל עדת חסידי בעלזא בארה”ק, בהדגשה על היכלי הכוללים המכילים למעלה מ-1,800 לומדים מופלגים, שהינם בבת עינה ועתידה של חצר הקודש בעלזא. גדול יהיה המעמד לכבוד התורה והחסידות, לכבוד עמלי התורה ותומכי התורה!

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כבוד

כתבות חדשות באתר

"הרגשתי שמישהו למעלה דוחף אותי, דוחף ומריץ אותי לגמור את השידוך..."
כוחות הביטחון מיפו את בית המחבל שרצח את בנימין אחימאיר הי"ד • צפו
נס: המחבלים עם המשטובה נתפסו בתוך החווה בדרכם לבצע פיגוע קטלני
לקראת שביעי של פסח: "זיווגים הגונים בזאת השנה"
החסידים הצטרפו לחסימות: ראש העיר מאיים על השר בן גביר
המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב הגדול בעמק חפר • צפו
מה ליפא לא מצא בשום פינה בבדיקת חמץ?
לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף • צפו
לא משאירים אף מטוס מאחור: זהו 'בית החולים האווירי' היחיד מסוגו בעולם
כנגד שלושה משקיעים: מנכ"לית חברת הנדל"ן בפיצוח מדהים
הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג מירי הנ"ט של חיזבאללה להר דב
אחמד טיבי מסתבך? הדרישה של שופט העליון מהיועצת המשפטית לממשלה

הכתבות המעניינות ביותר

בהשתתפות מאות - הילולת הבבא מאיר אבוחצירא זצוק"ל
ביתר עילית: מעמד הכנה לליל הסדר ע"י רשת ישיבות בין הזמנים 'כותל המזרח'
תיעוד חריג: הזאב זינק וניסה לטרוף את העופר; כך הסתיים המרדף • צפו
תכירו מהו באמת הבן הרשע • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
סיפור לשבת חול המועד • לא להתייאש • הרב עידו ובר
הרמב”ם היומי • הלכות מתנות עניים פרק ה׳ • צפו
טען עוד כתבות >

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture