משרד החוץ מודיע על ביקור מדיני חשוב ומוצלח באזרבייג'ן, המחזק את הברית המדינית-ביטחונית בין המדינות, ופותח פתח להרחבת שיתופי הפעולה הכלכליים. שר החוץ אלי כהן חותם הערב (רביעי) את ביקורו באזרבייג'ן לאחר שנפגש עם בכירי הממשל, בראשם הנשיא ושרי החוץ והכלכלה. השר כהן דן עם בני השיח על האתגרים המשותפים לשתי המדינות, בראשם הביטחון האזורי והמאבק בטרור ובהרחבת הפעילות הישראלית במרכז אסיה.
כהן מסר: "ישראל ואזרבייג׳ן מחזקות את הברית המדינית, הביטחונית והכלכלית ביניהן. נפגשתי במהלך ביקורי עם נשיא אזרבייג’ן, אילהם עלייב ועם שרי החוץ והכלכלה, כולם ידידי ישראל. דיברנו על האתגרים האזוריים האסטרטגיים המשותפים לנו, ובראשם הביטחון האזורי והמאבק בטרור. חתמנו על שורת הסכמים ביננו לאזרבייג'ן שיגדילו משמעותית את הפוטנציאל הכלכלי בין המדינות. מבאקו אני ממשיך לביקור היסטורי בטורקמניסטן אשר יחזק עוד יותר את הקשרים והנוכחות של מדינת ישראל במרכז אסיה".
בהודעת משרד על סיום הביקור, נכתב כי "שר החוץ אלי כהן סיים הערב את ביקורו המדיני באזרבייג׳ן, במהלכו נפגש עם הנשיא אילהם עלייב, שר החוץ ג'ייהון ביירמוב ושר הכלכלה מיכאיל בוגדנוב. שר החוץ כהן הודה לנשיא על החלטתו להקים שגרירות בישראל לאחר 30 שנות יחסים חמים בין המדינות, ואמר כי השגרירות תסייע לחזק את הקשרים בין העמים ובין הכלכלות".
הלילה יגיע שר החוץ כהן לביקור היסטורי בטורקמניסטן במהלכו יחנוך את בניין שגרירות ישראל בעיר הבירה אשחבד. "מבאקו ממשיך הערב שר החוץ כהן לביקור היסטורי באשחבד בירת טורקמניסטן, במהלכו יפגש עם הנשיא סרדאר ברדימוחמדוב ועם שרי החוץ והחקלאות, ויחנוך את בניין שגרירות ישראל במדינה, המרוחקת 17 קילומטרים בלבד מהגבול עם איראן", נמסר לסיום.




















