שר הבריאות והפנים משה ארבל (ש"ס) אמר בראיון לחדשות 12 שלא כל חרדי ראוי לפטור משירות צבאי. ארבל אמר שמי שלא לומד תורה כאברך, לא זכאי לפטור ואף כינה את מי שמנסים לנצל את הפטור "טרמפיסטים".
"דווקא כמי ששירת בצבא וכמי ששירת במילואים עד כניסתו לכנסת, ושכל אחיו שירתו בצבא, אחד מהם קצין בצה"ל, אני רוצה להגיד בצורה ברורה – חרדיות היא לא סיבה לפטור משירות צבאי", אמר. "מי שלומד ותורתו אומנותו אני מצפה שבמדינה יהודית זו לא תהיה עבירה פלילית. צריכים לכבד את חבורת הלומדים".
הוא הוסיף: "יחד עם זאת, אדם שהוא טרמפיסט והוא מנצל את הדחייה הזו והוא לא 'תורתו אומנותו' ורק בשם הכיפה השחורה שעל ראשו מנסה להשתמט משירות צבאי – כולנו יחד צריכים לפעול לגייסו לשירות צבאי מותאם".
על סערת חוק הגיוס אמר: "אני לא ראיתי נוסח חוק עדיין. אני כן רוצה לומר – אדם שלא לומד תורה והוא טרמפיסט, עליו לא נגן, הוא צריך לשרת שירות צבאי כמו כל אזרח אחר".





















חרדיות היא לא סיבה לפטור משירות צבאי??? לאן הגענו שאלו נציגי הציבור החרדי…
האם הרבנים ששלחו אותך לכנסת היו מסכימים עם המשפט הזה??
בהחלט היו מסכימים. זאת דעתם של מרן "החזון איש", מרן הגר"ע יוסף ומרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל. מי שלא לומד-חייב להתגייס ! אם אני לא טועה מרן הרב אלישיב אמר שמי שלא לומד ולא מתגייס חל עליו "דין רודף" היות והוא גורם שירדפו בסוף את כל לומדי התורה. מה שאכן קורה היום…
לא ברור מהיכן נובע הבולמוס המטורף של אחינו הבני ברקים להצביע לראש עיר
שהמשלח שלו הוא אותו אחד ששלח את ארבל להתראיין ל12 ולומר את דברי ההבל הללו.
מה זה משנה מה הרבנים חושבים, העיקר שבתקשורת החילונית הוא מוצג נאור ומתקדם.
לצערי, הליקוק והחנופה לתקשורת החילונית נעשית אצלו באופן עקבי.
כל כך מקומם שח"כ חרדי מרשה ךעצמו להביע "געת תורה" ועוד בערוץ חילוני.
זה עם "הכיפה השחורה " שהוא מדבר עליו יוריד גם את הכיפה לאחר שירות צבאי.
וכי מי שלומד רק חצי שעה ביום לא עדיף שימשיך לעשות זאת במקום להתגייס? ( ואז גם את זה הוא לא יעשה יותר אחרי הקילקול שהוא יעבור בצבא)
עלמא דשיקרא.
כואב.
יש דברים שלא אומרים בקול
לחרדי אין מה לעשות בצה"ל זה צבא של כפירה והוא יאבד את העולם הבא שלו.
מי שלומד וודאי שמגיע לו פטור מי שלא לומד ומוגדר כחרדי יש למצוא לו מסגרות של שירות חילופיות העומדות בסטנדרטים של יהודי.
אוי ואבוי ,האם עדיף שבחור שלא הצליח בעולם הישיבות יהיה בגלל זה חילוני ויאבד את עולמו?בושה.
נ.ב אריה אם אתם לא רוצים "עץ" בתוך ש"ס תרגיע מהר את מי שצריך",אין לי מילה אחרת מ"אבדתם את הכיוון".