ברקע ההסלמה ההולכת וגוברת בצפון מול ארגון הטרור חיזבאללה, פרופ' אמציה ברעם, חוקר בכיר לענייני המזרח התיכון, התייחס היום (רביעי) בריאיון לגלי ישראל להסלמה והלחימה מול חיזבאללה, ואמר כי במקרה של מלחמה מול ישראל לשתק את ארגון הטרור על ידי הפגזה של מוקדים אזרחיים בלבנון.
בפתח דבריו אמר, "אם אני צריך להגיד את האמת מי שמסלים זה אנחנו. אבל אנחנו עושים את זה במסגרת כללי הלחימה הקיימים, למשל לא תקפנו את ביירות, אלא מטרה של חמאס. לדעתי כבר ההחלטה לא בידנו. אם תהיה מלחמה כמו ב-2006 ברור לגמרי שחיזבאללה לא ישאל את עצמו את זה, הם יפציצו כל מה שזז וגם הרבה דברים שלא זזים. במצב הזה גם לנו לא יהיו הרבה ברירות ויהיו חייבים להפציץ מטרות אסטרטגיות".
"אין לנו שום עניין להרוג אזרחים ותמיד היינו די נאמנים לזה", הוסיף, "חיזבאללה מעשית שולט בלבנון היום, הרוב לא רוצים את המלחמה אבל אם הם לא מסוגלים להשתלט על חיזבאללה אז בזה נגמר העניין. ישראל תצטרך להפציץ כל גשר בלבנון, כל תחנת חשמל, להוציא את כל הנמלים ונמל התעופה בביירות מכלל פעולה, כי כל המערכת מספקת את חיזבאללה".
לסיום אמר ברעם כי "לא תהיה ברירה אלא לנתק עד כמה שאפשר את הקשר בין לבנון לסוריה. כל מכונית שחוצה את הגבול מלבנון לסוריה צריך להפציץ כי יש מסלול משמעותי מאוד מעיראק לסוריה ומשם ללבנון של תחמושת".





















בס"ד
מתפללים שהקב"ה ילחם לנו. כרגע נראה שיש השתדלות צבאית אבל דקה של רעידת אדמה בלבנון בעוצמה של 8 והכל שם בגדר טוטל לוסט. כולם יקברו מתחת להריסות, פיצוצים יהרסו את החיזבאללה וכולי. כבר שנים מדברים על הרעידה הגדולה…
ווללא צודק. הלואי!
לצמה צריך לעדכן בתוכניות ?????????????????
זה סתם פרשן שאומר דברים לא מישהו מהצבא או ממקבלי ההחלטות. כל מי שיושב בקבינה של ההנהגה משתדל לא לעשות כמעט כלום, כדי שלא נסמוך עליהם רק על אלוקים