מוטי קסטל מפרסם הבוקר (רביעי) כי מבקר הליכוד שי גלילי פנה במכתב לרה"מ נתניהו כי "הדחת גוטליב וסעדה מועדת החוקה לא עומדת בכללי המנהל התקין". גלילי טוען עוד: "אין להחלטה כל תוקף מבחינת הדין הפנימי והיא עומדת בסתירה להוראות חוקת המפלגה".
מבקר הליכוד נימק במכתבו: "החלטת ההדחה" נתקבלה שלא באמצעות הליך של הצבעה בין חברי סיעת המפלגה בכנסת, התבצעה ללא מתן שימוע מקדים לחברי הכנסת בפני כלל חברי הסיעה, ואף ללא כל הנמקה נלווית שיש בה כדי לתעד את מאזן השיקולים שנשקלו טרם קבלתה".
"לאור עובדות אלה, הנני לפנות אליך בזאת, ולהודיעך כי החלטה זו בדבר השתת סנקציה על חברי הכנסת לעיל בדמות הדחה מחברותם בועדת החוקה (אך בגין הצבעתם או הצהרת כוונתם להצבעה עתידית), שלא באמצעות החלטה קולקטיבית של כלל חברי הסיעה בכנסת, איננה עומדת בקנה אחד עם "כללי המינהל התקין" ואף לא עם "כללי הדמוקרטיה הפנימיים במפלגת הליכוד".
גלילי הוסיף והמליץ: "אבקשך בזאת לתקן את הפגמים שתוארו לעיל, בדרך של הבאת "החלטת ההדחה" בפני כלל חברי הסיעה בכנסת תוך קיום "דיון מקדים" שבמסגרתו יוכלו חברי הסיעה לשקול את כל השיקולים הרלוונטים, וכן תוך הענקת זכות שימוע לחברי הכנסת שבנדון בפני כלל חברי הסיעה".





















לא לפי הנהלים? מה אתה אומר?
ממתי בנימין עובד לפי נהלים אבל מגיע לכם – אתם נותנים לו. רק אל תתחילו לילל עכשיו.