תחקיר ראשוני של האסון בג'באליה: במהלך התקרית נפלו שלושה לוחמים הי"ד מחטיבת גבעתי, ונפצעו 19 לוחמים נוספים. לפי הדיווח של העיתונאי דורון קדוש, האירוע התרחש בשעת בוקר מוקדמת כאשר הלוחמים היו במגנן החטיבתי באזור ג'באליה, בעת עלייה למשאית שהייתה אמורה לקחת אותם אל מחוץ לרצועה להתרענן ולפגוש את משפחותיהם.
בעת העלייה למשאית, חוליית מחבלים שהתמקמה ליד המגנן פתחה באש עם טיל נ"ט ונשק קל לעבר הכוח, ופגעה בלוחמים. כתוצאה מהירי, 3 לוחמים נהרגו ו-18 נפצעו: 2 מהם באורח קשה, 4 באורח בינוני ו-12 קל.
לפי הדיווח, מדובר במשאית מהסוג שמשמש את צה"ל בחודשים האחרונים לניוד כוחות בין משימות, אל הרצועה וממנה. משאית כזו יכולה לנייד לוחמים רבים והיא פותחה במהלך המלחמה.
עוד דווח כי לאחר התקרית, ניסו כוחות צה"ל לסגור מעגל על המחבלים. ככל הנראה, הם הצליחו לפגוע בהם, אך כעת נבדק האם החוליה אכן חוסלה בהצלחה.





















ה' יקום דמם