לאחר הפיגוע הקשה הבוקר בשומרון שבו נרצחו שלושה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (שני) דיון הערכת-מצב בנושא יהודה-ושומרון בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, המזכיר הצבאי לראש הממשלה, וגורמי ביטחון נוספים.
לשכת ראש הממשלה מסרה לאחר הדיון כי "ראש הממשלה אישר את הפעולות לתפיסת המחבלים ומיצוי הדין עמם, וכן אישר שורה של פעולות נוספות בהגנה ובהתקפה ביהודה-ושומרון".
בפיגוע נרצחו רחל כהן, עליזה רייז ורס"ר אלעד יעקב וינקלשטיין. לפי הערכות, שלושה או ארבעה מחבלים ירו מרכב חולף לעבר שלושה כלי רכב ואוטובוס שבהם היו ישראלים, בכביש 55.
בפיגוע נפצעו עוד תשעה בני אדם בהם נהג האוטובוס, בן 63, שמצבו קשה, שתי נשים בנות כ-70 ו-80 במצב בינוני ושישה במצב קל. המחבלים נמלטו והתנהל אחריהם מרדף. כמו כן, כתרים הוטלו על כפרים פלסטינים באזור ועל צירי הנסיעה לשכם.





















נתניהו אישר : "ראש הממשלה אישר את הפעולות לתפיסת המחבלים ומיצוי הדין עמם" , אנשים עלולים להבין חס וחלילי כאילו מדור שיהיה הליך משפטי , שבסופו המחבלים ישוחררו וירצחו עוד יהודים.
עליו להבהיר שהכונה היא שהמחבלים ימותו מידית עוד בטרם יוסעו מהמקום שבו מצאו את מותם.
ומה אומרת היועמשית?
שכחו לשאול אותה!
היא תגיד שזו מדינה דמוקרטית ואם הוא מרגיש צורך לפרוק את הכעס שלו על הציונים זו דמוקרטיה ושחררו אותו לבית