מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו החליט להטיל סנקציות על ארבעה בכירים נוספים בבית הדין הפלילי הבינלאומי הממוקם בהאג, בעקבות חקירות המתנהלות כנגד ישראל ברקע המלחמה המתמשכת בעזה, והוצאת צווי המעצר לראש הממשלה נתניהו ולשר הבטחון לשעבר יואב גלנט.
"בית הדין הבינלאומי ממשיך להתעלם מריבונות לאומית ולקדם לוחמה משפטית באמצעות מאמצים לחקור, לעצור, לכלוא ולהעמיד לדין אזרחים אמריקאים וישראלים. בתגובה, אני מטיל סנקציות נוספות על ארבעה בכירים בבית הדין הפלילי הבינלאומי", הודיע רוביו.
"נמשיך להעמיד לדין את האחראים לפעולותיו של בית הדין הפלילי הבינלאומי, שהן פושטות רגל מבחינה מוסרית וחסרות בסיס משפטי, נגד אמריקאים וישראלים".
כל הארבעה עליהם יצאו הסנקציות החדשות, קשורים לצווי המעצר נגד רה״מ נתניהו ושר הביטחון לשעבר גלנט. ביניהם קימברלי פרוסט, שופטת בית הדין, ניקולאס יאן, שופט בית הדין, נזהאט קאן, סגן תובע, ומיימ ניאנג, סגנית תובעת.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בעקבות ההכרזה: "אני מברך את מרקו רוביו, מזכיר המדינה של ארה"ב, שהחליט להטיל סנקציות על שופטי בית הדין הבינלאומי בהאג. זה מעשה נחרץ נגד מסע ההכפשה השקרי כנגד מדינת ישראל וצה"ל ובעד האמת והצדק".




















