טהראן | התבטאות תקיפה מצד הנהגת המשטר באיראן, המבהירה כי לצד הנכונות ליישם את מזכר ההבנות, טהראן שומרת על קו מאיים: יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קאליבאף, פרסם הלילה הודעה ובה התייחס ישירות להנחיות שקיבל ממנהיג המהפכה, מוג'תבא ח'אמנאי.
הודעתו של קאליבאף מגיעה שעות ספורות לאחר פרסום איגרתו של ח'אמנאי לעם האיראני, ומהווה הד ישיר לאזהרותיו מפני "דרישות מופרזות" מצד הממשל האמריקני.
בדבריו הבהיר יו"ר הפרלמנט את כפיפותו המלאה לדרג הדתי הגבוה, לצד איום צבאי ישיר למקרה של קריסת המתווה:
מחויבות להנחיות המנהיג: "אנחנו נתונים למשמעתך; המשימה שהוטלה עלינו על ידי המנהיג העליון היא לחתור למימוש התנאים והסעיפים של ההסכם".
אזהרה מפני הפרות: "במקרה של חוסר תום לב, הפרת חוזה או דרישות מופרזות מצד הצד שכנגד, לא נהסס לספק תגובה מוחצת לאויב".
איום צבאי היסטורי: "הם כבר ספגו סטירה פעם אחת במהלך המלחמה; אם ברצונם לצעוד בנתיב הזה שוב, הם יספגו סטירה חזקה עוד יותר".
הצהרתו של קאליבאף מתפרסמת בעיצומה של יממה דרמטית בזירה הבינלאומית. מוקדם יותר הלילה הודיע פיקוד המרכז של צבא ארה"ב על הסרה מלאה של המצור הימי מעל נמלי איראן, בהתאם להנחיית הנשיא דונלד טראמפ.
בעוד הנשיא טראמפ הביע אופטימיות וציין כי "השווקים אוהבים את מה שקורה", נראה כי בצמרת האיראנית מבקשים לשדר לעם האיראני ולמדינות האזור כי הצעדים הדיפלומטיים אינם נובעים מעמדת חולשה, וכי המשטר ערוך לחזרה מיידית לסבב לחימה במידה והתנאים שהציב ח'אמנאי לא יקוימו במלואם.





















דבר דבר ואנו נשתוק עד שתקבל טיל קליבר לאף
ימח שמור חזיר מתועב… יצטרף לכלב חמינאי בבור השופכין הוא וכל אוהביו הנבלות.
אמן…כ. ר…