תיעוד מפעילות הכוחות בג׳נין. צילום: דובר צה"ל
מבצע מחנות קיץ ביו"ש: בתום 10 ימי לחימה רצופים, כוחות צה"ל יצאו הלילה (בין חמישי לשישי) מהעיר ג'נין וממחנה הפליטים, כך מדווח העיתונאי דורון קדוש.
מדובר בפרק הזמן הארוך ביותר שבו כוחות צה"ל נלחמו כנגד קיני הטרור בג'נין מאז מבצע "חומת מגן" ב-2002, כאשר כוחות הביטחון פעלו מ-29 במרץ עד 10 במאי באותה שנה.
בצה"ל אומרים הבוקר (שישי) שעד כה, חוסלו בג׳נין 14 מחבלים, נעצרו מעל ל-30 חשודים, הושמדו כ-30 מטענים שהוטמנו בצירים, ובוצעו ארבע תקיפות אוויריות במרחב. בנוסף, הושמדו תשתיות טרור רבות, ביניהן מצבור אמצעי לחימה תת-קרקעי שאותר מתחת למסגד ומעבדה לייצור מטענים. הכוחות איתרו והחרימו נשקים רבים ואמצעי לחימה נוספים.
במהלך הפעילות, חוסל מפקד התארגנות הטרור של חמאס בג׳נין, המחבל וסאם חאזם, אשר הכווין פיגועי ירי ומטענים במרחב ג׳נין והיה אחראי לקידום פעולות טרור ביהודה ושומרון.
לפי גורם ביטחוני שצוטט בגל"צ, מבצע "מחנות קיץ" עדיין לא הסתיים: "עוד נחזור בקרוב לג'נין וליתר המוקדים – הלחימה בטרור בצפון השומרון ובכל השטח לא תיפסק".
תיעוד של השמדת מצבור אמצעי לחימה מתחת למסגד. צילום: דובר צה"ל
אתמול (חמישי) פורסמו תיעודים חדשים מהמבצע באזור יהודה ושומרון, כוחות חיל האוויר פועלים במרחב ומעניקים סיוע צמוד לכוחות הקרקעיים.
בצה"ל אומרים כי הכוחות האוויריים מהווים מכפיל כוח משמעותי ועומדים עד כה על למעלה מ-300 שעות טיסה במרחב. כלי הטיס המאוישים מרחוק מעניקים הכוונה צמודה לכוחות הקרקעיים ומחסלים מחבלים חמושים.
במסגרת המבצע הותקפו עד כה למעלה מ-20 מחבלים חמושים בתקיפות אוויריות. מסוקי הסער אפשרו ללוחמים הגעה בטוחה למרחב והעניקו במהלך המבצע פינוי פצועים מציל חיים, תוך נחיתה בשטח סבוך ותחת איומים.
תקיפת חוליית מחבלים בג׳נין לאחר זיהוי זריקת מטענים לעבר כוחות צה״ל. צילום: דובר צה"ל





















עוד שבוע שוב יכנסו מחבלים לג'נין.. . ועוד שבועיים שוב צה"ל יחזור ויהרוג שם מחבלים