היום 6 ימים לעומר

נתי שוחט, פלאש 90

חריש ובית שמש: מלחמת העולם השנייה / עו”ד נתן רוזנבלט

בחריש מתמודדים שני דתיי-מחמד. קשת שנהנה בסיבוב הראשון מקולות החרדים, שינה את עורו לקראת הסיבוב השני. כתלמיד חכם הוא לומד כנראה מסכת מגילה לקראת פורים הבעל”ט וראה שכל המיצר לישראל נעשה ראש / טור דעה
  • "הם חרדים שנראים בדיוק כמוך ויש להם השפעה מכרעת על הביטחון של כולנו, מי הם?

    תוכן מקודם

  • לראשונה! יום פתוח ללימודי ספרות והגהת סת"ם בא לבדוק אם יש לך את זה בידיים

    תוכן מקודם

  • רב בתפוצות? בא לקבל כושר מהרבנות הראשית לישראל

    תוכן מקודם

  • המשקה בכשרות המהודרת לפסח שיכניס לכם המון טעם לחג>>

    תוכן מקודם

  • כבר 500 שנה שלא מובילים חיטה וקטניות יחד למה עדיין אסור?

    תוכן מקודם

  • נחשף המדריך לגיוס כספים של המנטור העולמי

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

במלחמת העולם הראשונה נהרגו אלפים ורבבות מעמנו. כאשר נכנסו למרנא החפץ חיים זיע”א, הוא ענה בעגמומיות, כי תיכף תבוא מלחמת עולם שנייה, אשר לעומתה הראשונה תיראה כמשחק ילדים.

זה, בפרופורציות וכמטאפורה, מה שחש כל מי שמבין מה קרה, מה קורה, ובעיקר מה יקרה. רחובותינו מלאו דם על כלום. ברוב המקרים השאלה הייתה אם פלוני יזכה בתואר החלול חבר מועצת עמנואל או פלמוני. אין לכך כל משמעות כמעט. חבר מועצת העיר שאין לו תפקיד ביצועי – עציץ נקוב באולם המליאה חשוב הימנו. ואגב, ברוב המקרים גם לא הושג שינוי במנדטים ומה שהיה הוא שיהיה.

היו גם רגעים של נחת, ואין הכוונה לערים החרדיות (המדור הזה מרחיק עצמו מכל עיסוק פוליטי ולא תשמעו כאן מילה על פוליטיקה פנים חרדית, ואיפה שמישהו שמח, מישהו אחר עצוב). אלא למהפך בערי הקודש צפת וטבריה ועוד, במספרים מוחלטים. אומרים שאצל החרדים המתים קמים להצביע, כאן אין ספק כי שוכני העפר, קדושים אשר בצפת ובטבריה המה, התערבו מלמעלה להצלת עירם באופן ניסי (פיצול בין החילונים שהתחרו ביניהם מי יותר יזיק לחרדים).

התווסף לזה גם הניצחון המתוק בערד. מתוק במיוחד, משום שהוא היה ללא כל ויכוח פנים חרדי. ועוד שורה של הצלחות בערים מעורבות, כמו הכנסת נציג ‘דגל’ לחריש לצד שלושה של ש”ס, זכייה בראשות של מועמדי החרדים באשדוד, ירוחם ועוד רבים.

אך כל זה משחק ילדים מול הצפוי לנו בשבוע הבא, בסיבוב השני. כל מה שהיה עד כה היה הקדימון למה שמצפה לנו כאן.

נתחיל עם המקום הכי פחות חשוב – בית שמש. לא נדבר על המחלוקת הפנים חרדית, שהרי גזרנו על עצמנו שתיקה בלי נדר במקום שחכמי הדור צריכים לדבר, ורק גולם כידוע מדבר בפני מי שגדול ממנו. אך המפתח נמצא בידי חכמי התורה וגדולי האדמ”ורים וכאשר יאמרו כן ייעשה. לאור השבועיים האחרונים צריך להזכיר לעצמנו את הפשוט מאליו: אדם חרדי אינו מדבר נגד גדול בישראל שמחליט אחרת ממה שהשכל הרגיל והקטן מבין.

אין לי מושג מה שוקלים הצדיקים, וגבהו דרכיהם מדרכנו. אך סביר כי לנגד עיניהם תעמוד ההזדמנות להכתיר ראש עיר חרדי על מלא ולהכריע אחת ולתמיד את הוויכוח סביב העיר. זוהי האופציה המועדפת עלינו. כמו כל אדם חרדי גם אנחנו רוצים לראות בלשכת ראש העיר את הרב גרינברג.

מצד שני, המודל המוצלח של ירושלים וודאי יעמוד לנגד עיניהם: ראש עיר ייצוגי מהמגזר הדתי, שנואם בטקסי יום העצמאות ובבתי העלמין הצבאיים (סוגיה רגישה במיוחד השנה, איני מקנא בקקון מצפת כשהוא יגיע לשם), גוזר סרטים וקובע מזוזות, נואם ומתראיין מבוקר ועד ערב. כאשר באותן שעות יושב ממלא מקומו ראוכברגר בוועדת תכנון ובנייה, ומריץ פרויקט אחר היתר. כך ניתן לקדם את הפרויקטים שרוצים ולסדר הקצאות למי שצריך. אפשרי בהחלט לסגור הכל בהסכם מראש. וכשהגה בידיים שלך, פחות חשוב מי האדם החשוב שאתה מסיע – אתה קובע לאן האוטו נוסע.

למודל המוצלח הזה יש ייתרון נוסף: התחושה של התושבים הוותיקים שחוטפים להם את העיר, מעלה את מפלס השנאה עוד יותר מהצפוי ממילא בחודשים הקרובים. הניצחונות בטבריה הושגו כאשר הציבור החרדי בחר אנשים שאינם חרדים.

כאמור, אין כאן הבעת דעה שלי, כמו כל חרדי גם רצוני הוא לראות אחד משלנו למעלה, אלא רק ניסיון להעריך – ללא ידיעה – את הלבטים העומדים בפני גדולי ישראל מהצד המכריע. וכל אשר יאמרו קדוש יאמר להם.

אך בית שמש היא הכאב ראש הקטן שלנו. אמנם העיר החשובה ביותר לדיור החרדי, אך לאור תוצאות הסיבוב הראשון, כל מי שיעלה יצטרך להתחייב לאפשר את הדיור החרדי ללא מיצרים.

אחותה הצפונית של בית שמש, היא הבעיה. בחריש מתמודדים שני דתיי-מחמד. יצחק קשת המכהן שזכה לתמיכת דגל התורה וש”ס, מול פרג’י שנהנה מתמיכת הגר”א זיגדון שליט”א. קשת שנהנה בסיבוב הראשון מקולות החרדים, שינה את עורו לקראת הסיבוב השני. כתלמיד חכם הוא לומד כנראה מסכת מגילה לקראת פורים הבעל”ט וראה שכל המיצר לישראל נעשה ראש.

הסיסמה השלטת מטעם מטהו היא “או קשת או בית שמש”. כלומר, בואו הצילו את העיר מהחרדים. מטבע הדברים, הסיסמאות ילכו ויחריפו עם הזמן והוא יטפס על סולמות שאין מהם כמעט דרך חזרה, ואת המחיר כולנו עלולים לשלם. לעיר עתודות בנייה רבות, שיכולות בחלקן להתאים לציבור החרדי – תלוי ברצונו של ראש העיר, שתלוי בקולות של מתנגדי המיעוט החרדי, ומכאן חשיבות רבה לשאלה מי בראש.

אך שניהם יחד עדיין משחק ילדים מול הבחירות החשובות באמת בשבוע הבא: הקרב הצמוד בקרית גת, בין ראש העיר המכהן (לצרינו ולצערנו) אבירם דהרי הדתי, לבין מתחרהו (החילוני אך האמין) כפיר סויסה. בסיבוב הראשון הפער ביניהם עמד על כמה עשרות קולות ולכאורה הכל פתוח. אך הברוך הוא שהחלק של כפיר כלל את כל החרדים ממילא (נושא שצריך לדבר עליו בנפרד). כך שמי שיכריעו יהיו הקולות של המועמד יקיר שינדלר.

מדובר במתנגד חרדים ידוע (שינלדר המפורסם היה דווקא אוהב אדם, גדול חסידי אומות העולם). בעיקר הוא התפרסם במלחמתו נגד השכונה החרדית המתוכננת. לזכותו ייאמר שהוא לא רק מדבר אלא גם עושה: עתירות, מחאות ופעולות נוספות שעלולות לעכב את החרדים. לשמחתנו הוא לא מעפיל לסיבוב השני, אך קולותיו הרבים יכריעו את הכף, ואת אלו מנסה ראש העיר המכהן (למעלה מעשרים שנה, כמעט כמו גוטרמן) להעביר אליו.

איך מעבירים את הקולות האנטי חרדים למחנה שלך? זה קל. כל מה שצריך זה קמפיין טוב ולהבטיח הבטחות, ובשני אלו דהרי מומחה. מייד לאחר היוודע התוצאות הוא החל במסע מתוזמן תחת הכותרת “האם קריית גת תהפוך לערד?”, כך למשל הוא כותב: “…קריית גת בדרך להיות כמו ערד (שליטה מוחלטת של חסידות גור)…” (הסוגריים במקור, ומטרתן להיבנות על המחלוקת הפנים חרדית שלשמחתנו לא הגיעה לקריית גת – נ.ר.). הסבטקסט הוא שלעומת כפיר, אבירם המושיע הגדול, מתחייב ללכת בדרכו של שינדלר ולסנן את החרדים.

עת צרה היא ליעקב, יותר מכל ההתמודדויות האחרות. משום שבעוד בבית שמש הסכנה הייתה רק על חלק משתי שכונות קטנות, ובצפת וטבריה על דברים עתידיים בעיקר, כאן מדובר על שכונת ענק (בגודל אלעד) שכבר עברה את כל התהליך, ואם ראש העיר מתחייב לעצור את העניין הזה כולנו בצרות.

הוא יודע מה שהוא עושה. ישבתי עם הבחור הזה מספר ישיבות. הוא מתוחכם וערמומי מהסוג שלא מוצאים. ולזכותו ייאמר שכשהוא רוצה להיות טוב הוא יודע גם את זה לעשות עד הסוף.

כך למשל, לפני כחצי שנה ישבנו אתו, קבוצה של כמה עשרות ראשי קהילות, במתנ”ס החרדי. שאלתי שאלה אחת: אם אתה כל כך אוהב חרדים איך ייתכן שבכל השכונה הענקית שנבנתה בזמנך (כרמי גת, עשרת אלפים דירות, יותר מקרית גת המקורית), אין חרדי אחד? הוא לא ממש ענה, כי אין לו מה לענות. כך ישבנו גם אצל גולדקנופף, בישיבה בה אושרו שתי השכונות, החרדית (של בבצ’יק) בתמורה לזו החילונית (של דהרי). גם כאן שאלתי איפה החרדים של כרמי גת, וגם כאן גמגומי גיבובים ותשובה איין. כי זה בדיוק מה שהוא מתכנן לנו גם הפעם: שכונה חילונית ללא חרדים.

רגע לפני שמישהו מהמטה שלו לוקח את האמור כאן על מנת להראות לקהל בוחריו שהוא יילחם בחרדים, ברצוני לסיים כאן עם כמה מילים לתושבי העיר קריית גת היקרים, החרדים ואלו שלא:

בהגרלה האחרונה, זכו להערכתי קרוב לאלפיים משפחות בדירות בקריית גת. בשל השיטה המוזרה של ההגרלות, נוצר מצב שבו אין חלוקה בין השכונות, וכך אלפי הזוכים החרדים מתחלקים רנדומלית בין שתי השכונות. במקביל יזכו גם חילונים רבים בשכונה החרדית.

שיהיה ברור: אין שום סיכוי שאחד מאלפי הזוכים יוותר בטיפשותו על האפשרות לקבלת דירה במיקום מעולה עם חצי מיליון ש”ח הנחה. אין שום דרך לעצור את האלפיים משפחות הללו מלבוא לגור בעיר, לצד שבעת אלפים משפחות אחרות, גם אם בראשות העיר היה עומד מר שינדלר בעצמו ולא רק החקיין החדש שלו. תשאלו את בלוך אם כח עזר לה לעצור את התחרדות רמה ה’ (רוב מוחלט של מצביעים חרדים השבוע, מזל טוב), או את יצחק קשת שעשה הכל לעצור את התחרדות שכונת בצוותא.

השאלה היא רק, האם ייבחר ראש עיר נורמלי שכל מטרתו היא שהתושבים יוכלו לחיות בשלום ובשלווה. במקרה כזה, ניתן להגיע להסדר של החלפת זוכים, כפי שנעשה בבית שמש, והפעם הוא יהיה בהסכמת הרבנים ועידודם. וכך, כל קהילה תחיה לנפשה בשמחה ורוגע.

לעומת זאת, אם ייבחר ראש עיר שהטיקט שלו זה לחלן את מערב קריית גת, לא יהיו כל דיבורים עימו. והתוצאה תהיה בוקה ומבולקה: כאלף חרדים יגורו בשכונה א’ והאלף הנותרים בשכונה ב’. לאיש מהצדדים לא יהיה טוב, רק לאבירם דהרי וסגנו המיועד שינדלר.

כל מי שאוהב את קריית גת רגועה ושלווה, כאשר כל מגזר חי לעצמו ללא כל כפייה, צריך לבחור בראש העיר השפוי ואוהב השלום. ולא בזה המנסה לבנות עצמו על סכסוכים פנימיים בין המגזרים.

****

בשורה לעשרת קוראי המדור:

זיכני הקב”ה להוציא השבוע לאור את הספר “בית פלוני לפלוני – מדריך נדל”ן לציבור החרדי” המורכב מהטורים המעשיים שהיו במדור זה בשנים תשפ”א-ב. הספר הוכן כבר בקיץ האחרון, אך בצוק העיתים הוא נתקע במחסנים ורק עכשיו יצא לשיווק.

מדובר במאתיים עמודים כריכה רכה. המחיר 45 ₪ כולל משלוח. נא לכתוב למייל [email protected] והספר בדרך אליכם. תודה.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

37 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

מי שהורס בתי כנסת בבית שמש- זה בכלל לא עליזה בלוך. היא האשימה בראיון ברדיו כמה חסידויות שהם עשו את זה בגלל פוליטיקה,וזאת תוך כדי שהם מולה בשידור!!! והם אפילו לא הכחישו את זה, רק התחמקו בתירוצים!!!!!!!

נכון היא צדיקה מאוד גדולה….
אל תמכור לוקשים

נקרא לילד בשמו
איזה חסידות שמקורבת למקום הנכון קיבל הקצעה עם כל הכח (למרות שישי להם אנשים בשכונה פחות מאצבעות)
ומי שלא עונה קטגוריה זו יהרסו לו את הבית כנסת עם כל הכח

שימו לב כמה אנו שטופים בשנאה פנימית ושוכחים שיש גם אוייבים מבחוץ:

במקום להתייחס לנושא של קריית גת, שהוא קריטי עבור כל אחד מאיתנו, ולא משנה איפה הוא גר, משום שעל כף המאזניים נמצאות 5000 דירות מיידיות. במקום זה כולם מתייחסים לאיזה אימרת אגב לגבי השאלה מי יפנה את אשפת בית שמש.

חבל

במקום להתייחס לעיר שולית ונידחת
יש כאן הצלת צביון עיר ואם בישראל בית שמש, כאשר ראשת העיר מנסה לחלנו

מישהו יודע האם צפוי החלפת דירות מצפון קג למערב כמו שנעשה בבש?

גם אם כן אל תסכימו
כמו שנכתב פה במדור
אלו מבית שמש שהסכימו להחלפה עד היו מחכים לדירה

שוכחים שיש אויבים בחוץ עליזה בלוך ודומיה

למען הסר ספק,
הכותב הוא חסיד גור.
או ויזניץ.

חחח. למה או או? למה לא גם וגם?

הוא חסיד של ה’ יתברך שרוצה לעשות טוב ליהודים
אגב, גור הוא לא יכול להיות כי גור לא גרים בק”ס או במודיעין עילית בכלל (או בשום ישוב שמעבר לקו הירוק)
וגם לא ויזניץ כי הם גרים בברכפלד או בשכונות המיזרחיות

הוא שייך לאלה שנגד

הרב רוזנבלט היקר אני מאד מעריך ואוהב את כתבותיך, אך כתושב קרית גת אני רוצה להעמיד דברים על דיוקם
ראש העיר דהרי לא עשה בסיבוב הראשון שום קמפיין נגד חרדים,
להפך מוטי בבציק משיקוליו החליט להכתיר את סויסה לכן פתחו חסידי גור בקמפיין כאילו דהרי מחלל שבת וכו
דהרי לא נגרר ולא התייחס לקמפין,
בסיבוב השני לא נתנו לו ברירה

לא כתבתי שדהרי בסיבוב הראשון דיבר נגד חרדים. תבדוק שוב.
ולגבי האשמת בבצי’ק – אין לי מושג מה היה שם, אבל מה שכן ידוע לי זה שכל הציבור החרדי היה ביחד.

ממש לא נכון!
חסידות חבד תמכה בדהרי וכן מפלגה חרדית ספרדית נוספת בשם ”ועשית”
בתמיכת הרב ראובן אלבז חבר מועצת חכמי התורה
(אגב המפלגה הכניסה 2 חברי מועצה)
בנוסף קבוצה של הרבה רבנים ספרדיים מקומיים תמכו בדהרי
אם אתה רוצה אשלח לך את העתונים השכונתיים
תראה את כל מה שהלך לפני הסיבוב הראשון

במקום לשלוח לי תעלה את זה לכאן שכולם יראו

כשאומרים הציבור החרדי מתכוונים לג’ דגל ושס, לאחרונה גם פרוש. לא חלילה שחבד והספרדים האחרים פחות חרדים, אבל זה לא הפוליטיקה החרדית הרגילה הארצית (כמו נגיד הפלג והעדה מהצד השני). בתיקווה שהבנת את זה בלי חלילה לחשוב שמישהו יותר חרדי מהשני.

ראש עיר חרדי זו צרה צרורה. אף אחד לא ירוויח מזה כולם מפסידים. וכבר ראינו בטבריה חרדים עשו דיל וקיבלו קדחת…

העניין של טבריה הוא רגיש מאוד. כי פתאום מתברר שהוא לא ממש ממושמע לחרדים כמו שחשבו ויש לו דעות עצמאיות.

אבל דבר אחד לא הבנתי: כי הניסיון של טבריה דווקא מלמד שצריך לתמוך בראש עיר חרדי ממש ולא בערך. אז זה הפוך ממה שכתבת שראש עיר חרדי זה צרה.

אין שום התחרדות בחריש ובמיוחד בבצוותא
כן יש קהילה מאד קטנה שאפילו אין להם בית כנסת שם.
יש אולי 15% חרדים וכל השאר חילונים אשר נוסעים ועושים על האש בשבת

אם אין התחרדות איך נכנסו למועצה 3 נציגים של ש”ס ו1 של דגל כאשר עד עכשיו היה רק נציג 1 של שס, מי הצביע להם?

זה קרה בגלל אחוז הצבעה נמוך של החילונים וגם בגלל פיצול מפלגות ובזבוז קולות.

צריך להכיר את העיר, אץ ראש העיר ואץ התושבים על מנת לדבר על מה שקורה שם.
כתושבת העיר מזה 17 שנים שרואה אותה עוד מלפני הקמת העיר בכלל-והכרת האנשים כולם כולל התושבים ונציגי הציבור. גם על החוק שכולם מדברים עליו ולא יודעים כלום אודותיו… רוצה להגיב ולומר המון על הפוסט
אך אשתוק. ואבקש להיות זהירים ולא לקחת סיכונים מיותרים. היד קלה לעיתים על המקלדת אך יש דברים בגו.

לא הבנתי לגבי חריש. הרב זיגדון כתבת שהוא עם יוחאי פרג’י ושס עם יצחק קשת. הרב שיכנע את כולם לבחור ביוחאי ובשס אז זה לא סותר? (הבן שלו מס 2 בשס) אשמח להבין.

איני מכיר את הפרטים עד כדי כך לדעת מי קרוב משפחה של איזה מועמד. חרישאים נא לענות.

טורים מתוקים מדבש
חזק ואמץ!

איזה עצוב שהטור צריך עדכון
מאז שהוא נכתב
המתמודד יוחאי פרגי הוציא מכתב התחייבות
שבו התחייב שיגדיר מקומות בפאתי העיר שבהם יוכלו לפתוח חנויות בשבת וכן מקומות בילוי בשבת
התחייבות נוספת שלו היא שאף כביש לא יסגר בשבת ולא משנה מי גר שם

בקיצור עיר עם שתיי דתיי מחמד שרק מתחנפים לחילונים

ויותר בקיצור-עיר מעורבת. שמענו על זה?

להתחייב לאזור תעסוקה בפאתיי העיר זה עוד דבר שרואים הערים מעורבות
אבל להתחייב שלא יהיה שום כביש שסגור בשבת זה לא קורא בשום עיר מעורבת

בפתח תקווה גני הדר סגורה
בירושלים השכונות החרדיות סגורות וכו

וככה גם צריך להיות בחריש
יש אזורים דתיים 100% שאין סיבה לחילוני לעבור שם בשבת
אז למה שיהיו סגורים

זה בדיוק ההגדרה שכתבתי: שני דתיי מחמד.

מה זה השקרים הברוטליים האלה.
הרב מאיה, הרב אלבז ועוד הרבה רבנים שיודעים בדיוק מה הולך בחריש תמכו בראש העיר יצחק קשת וזה ימשיך ככה כי העיר היא עיר מעורבת ולא עיר חרדית ויצחק קשת תומך הכל הצדדים לעומת יוחאי פרג’י שהלך בסיבוב השני עם איציק לב שהוא המועמד השמאלני קיצוני שהתחרה בסבב הראשון.
לפני שאתה מבלבלים במח כדאי מאד לבדוק דברים.
מי שחרדי כמוני וגר בחריש בחר לגור בעיר מעורבת מלכתחילה ולא בעיר חרדית כמו שיוחאי פרגי מתיימר להפוך את העיר.

לפני שפרג’י יתיימר לחרד את העיר הוא יצטרך קודם להתיימר לחרד את עצמו… אז תנוח בבקשה…

לא מתערב רק מנסה שיתמכו באחת שלוחמת בציבור החרדי בבית שמש
שקר זה לא דבר טוב

זה נבלה וזה טרפה

כותב כתושב חריש
אכן הרב זיגדון הורה להצביע בניגוד לש”ס הארצית בסיבוב ראשון ליוחאי וכך גם הרב ראובן אלבז
הרב מיה תמך בקשת ויש ויכוח האם חזר בו או לא
יש ששה בתי כנסיות שפועלים כל ימות השבוע בבצוותא אהבת תורה. לב יוסף. שבת אחים. פרושים. תימנים ותולדות אהרן
סיבוב שני ש”ס ודגל עוד לא הודיעו במי יתמכו אם כי סיבוב ראשון רוב החרדים הצביעו יוחאי בניגוד לדעת המפלגות הארציות וכך הוכח מפילוח קלפיות ולכן קשת זועם על החרדים
יוחאי ממש ממש לא מתכווין לחרד את העיר פשוט מול קשת שכבר סגר עם הנציגה הרוסית, והליברלים. יוחאי נחשב הצדיק שבסדום
הוא הוציא סוג של מכתב שלא בהכרח נעים כל כך לחרדים לגבי שבת וכדומה אז קיצוני הוא ודאי לא
הדברים נכתבו מידע

איציק לב לא הודיע במי הוא תומך
ושכונת בצוותא מתחרדת בקצב איטי אך עיקבי כותב זאת כתושב השכונה

אני חולק על הקביעה שבמקרה ובלוך תבחר עם קולות החרדים היא תהיה מחויבת לחרדים בתחום הדיור משום שהאינטרס הראשי שלה הוא להיבחר שוב, מה שלא יקרה אם השכונות הבאות גם יהיו חרדיות..
לתשומת לב תושבי בית שמש

כתבות חדשות באתר

מה ליפא לא מצא בשום פינה בבדיקת חמץ?
ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך; בהתיישבות זועמים
כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועת עזה • צפו
משחק טריוויה דיגיטלי משפחתי על מנהגי הפסח
אילון מאסק שיתף סרטון שהזהיר מטרוריסטים שייצאו מאירופה - וחולל סערה
סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"
בחזרה מחתונת אחותו הוא נשבר ומירר בבכי כמו תינוק
הרב שמואל אליהו: זאת התפילה שיש לומר בעת חסימת הסיוע לעזה
אחרי שנפצע בתאונה: דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד בן גביר
מיוחד לזמן מלחמה: סגולה עתיקה לשמירה מכל רע
"עסקה שלא כוללת את כל החטופים תסכן את חייהם של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"
קן הטרור של ה'עבסנים': איך הסתיים שבוע מארבים אחד בחיסול 54 מחבלים?

הכתבות המעניינות ביותר

עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים
'ליל הסדר התימני' נערך לראשונה בבית שמש • סיקור ותיעוד
המונים בהילולת בבא מאיר זיע"א במחיצת בנו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-04-26 at 08.35
המטה, הטעות, העזיבה והאיומים: רונן צור עונה על כל השאלות הקשות | ראיון בלעדי
WhatsApp Image 2024-04-24 at 11.03
"כשיותם נחטף גיליתי את הכוח באמונה": איריס חיים בשיחה על חוסן ועוצמה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 11.16
המקובל הצעיר שסוחף ומדהים את ציבור ה'מבקשים' ושוחרי ה'מויפתים' | שיחה
WhatsApp Image 2024-04-25 at 10.59
מיוחד: כל מה שרציתם לשאול את שי גראוכר • ראיון נטול כפפות

חדש באתר

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

גלריות

DOCZAHI@GMAIL
עריכת השולה"ט לכבוד הרגל בחצה"ק שבט הלוי
 פסח תשפד (4)
הקבלת פני רבו ולחיים טיש בחצה"ק קאמרנא
''י יוסף הקבלת פני רבו (23)
המונים בהקבלת פני רבו למרן הראשל"צ הגר"י יוסף • גלריה
 השירים מעמד ילדי ישראל פסח פד (4)
בפעם ה24: מעמד אדיר של אלפי תשב"ר באמירת שיר השירים בירושלים

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – י"ז בניסן ה’תשפ”ד

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture