במעמד הגדול השתתפו מאות בני הקהילה בראשות רב הקהילה הגר"ד קניג ורבני השכונה הגרא"מ הלפרין והגר"ב שרגא, וכן הגרא"י אלבז רב קהילת גבורות יוסף בשכונה וכן ידידי הקהילה.
ימים קודם המעמד עלו המרא דאתרא הגר"ד קניג ומשלחת גבאי ונציגי הקהילה למעונם של מרנן גדולי הדור עיני העדה מרן ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן ומרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שהביעו קורת רוחם ושמחתם מתהפתחותה של קהילת האברכים בשכונה, גדולי הדור שליט"א חיזקו את ידי המרא דאתרא והגבאים להעמיד על מכונו משכן של קבע למאות בני התורה.
במעמד עצמו נשאו דברים רבני השכונה הגרא"מ הלפרין ששיבח את הקהילה המפוארת העומדת תחת הנהגת ידידנו הדיין הנודע הגאון רבי דוד שליט"א ובני הקהילה המפארים את השכונה כולה, הגר"ב שרגא שהזכיר את ימי הבראשית בהקמת הקהילה בהתמסרותו הרבה של הרב בנימין פישר שמסר נפש כפשוטו עבור ציביון השכונה, להביא הנה בני תורה אברכים יקרים ומשפחות חרדיות ולא נרתע משום קושי וניסיון.
את המשא המרכזי נשא רב הקהילה הגר"ד קניג שאמר בדבריו כי הוא יש כאן בחינה ומציאות של ברוך מציב גבול אלמנה, שזוכים להקים בית מפואר לקהילה המפוארת, אשר מלבד מה שיש כאן משכן ה' בית לתורה ותפילה לאברכי ובני הקהילה, יש כאן גם השפעה על הדור הבא כי הרבה מחינוך וציביון הבנים תלוי במה שיונקים מההשפעה של הבית כנסת והקהילה, המרא דאתרא סיים בברכה מרובה לכל הגבאים הפועלים והעוסקים במלאכת הקודש.
במרכז המעמד הוקרנו ברכתם של גדולי ישראל מרנן ראשי הישיבה הגרמ"צ ברגמן והגרמ"ה הירש שנשלחו במיוחג למעמד, וכן דברי ברכה מר"י יד אהרון הגר"י אייכנשטיין.
מיד אחרי הקרנת ברכת גדולי ישראל שליט"א נרתמו בני הקהילה וידידיה להעמיד מבנה של קבע כשעל המלאכה מופקדים יוסי פינקל ויוסי קופרשמיט מחברת קאפ, כשבמהלך המעמד גייסו למעלה משלוש מיליון שקל להקמת מבנה הקבע לקהילה, בסיום המעמד הודו בני הקהילה לגבאים והעוסקים במלאכת הקודש מייסד הקהילה הרב בנימין פישר ועמו גבאי הקהילה האברכים החשובים הרב מאיר פישר הרב שמואל לרנר הרב מרדכי וולבה הרב דוב וולבה והרב יוסף שלמה שלעמא.





















איזה יופי