נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב (חמישי) לדיווחים לפיהם בלם תקיפה ישראלית מתוכננת על מתקני הגרעין של איראן, והבהיר כי אינו ממהר לפעולה צבאית. "אני לא בלמתי התקפה באיראן – אני פשוט לא ממהר לתקוף", אמר טראמפ בשיחה עם כתבים, והוסיף כי הוא מקווה שאיראן מעוניינת בדיאלוג, וכי יעדו הוא לראות את איראן משגשגת, אך ללא נשק גרעיני.
על פי דיווח של הניו יורק טיימס, ישראל תכננה תקיפה על מתקני הגרעין של איראן במאי, במטרה לעכב את תוכנית הגרעין האיראנית בשנה לפחות. התוכנית כללה פשיטות קומנדו והפצצות אוויריות, ונדרשה בה תמיכה אמריקנית משמעותית. במהלך פגישות בין טראמפ לראש הממשלה בנימין נתניהו, נדונה האפשרות לסיוע אמריקני, אך טראמפ בחר לבסוף במסלול דיפלומטי והחל בשיחות עם איראן.
השיחות בין ארצות הברית לאיראן, שהחלו בעומאן, סומנו על ידי שני הצדדים כ"חיוביות" ו"בונות", והמשך להן צפוי ברומא. בינתיים, טראמפ חידש את מדיניות "הלחץ המרבי" על איראן, כולל סנקציות כלכליות מחמירות, והבהיר כי אם איראן תנסה לפגוע בו, היא תיתקל בתגובה קשה.
בלשכת ראש הממשלה נתניהו לא הכחישו את הדיווחים, והדגישו כי נתניהו מוביל את המאבק נגד תוכנית הגרעין האיראנית מזה למעלה מעשור.





















מי אומר שזה לא רלוונטי כבר?
ומה האינטרס של המדליף??
בקיצור, טראמפ מתברר כנמר של נייר…כמה חבל, חשבנו שהוא יממש את האיומים שלו מול איראן, בינתיים האיראנים הערמומיים מושכים זמן וממשיכים להתל בכולם…
זה רק מראה לנו שא"א לסמוך על טראמפ ואם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר
בדיוק
טראמפ נשיא פחדן ועלוב כמו בקודמו ביידן, מנהיג קשיש וחלש מאוד,
אולי כל זה הוא הטעיה מצד טראמפ, שרוצה להרדים את האיראנים…
טראמפ, בשונה מאובמה, הוא חכם ואמיץ וחושב מחוץ לקופסה.
בואו נדבר בסוף שבוע הבא…