בהתרגשות רבה התקבל הגאון הגדול רבי מסעוד בן שמעון שליט"א, ראש ישיבת אור אליצור ורב העיר בני ברק, בשב"ק ויקהל-פקודי בקהילת קודש 'המרכזי' שממוקמת בימים אלה בחצר תלמוד תורה 'מתיבתא' בעיר, זאת לאחר שהקהילה פונתה ממשכנה הקבוע ובשנה האחרונה נודדת ממקום למקום.
כמאה ושמונים אברכים התאספו לשמוע מדברי תורתו בין קבלת שבת לערבית, בדבריו עמד הרב על חשיבות נשיאות הלב בבניית המשכן וכתנאי להצלחה ברוחניות ובגשמיות. כמו כן עמד הרב על כך שאברך צריך לתבוע מעצמו לדעת ש"ס ולאחר שיחליט יקבל סיעתא דשמיא.
בהתרגשות רבה עמד הגאון שליט"א על מצוקת הקהילה, ועל כך שבני תורה הנמנים על סלתה ושמנה של עיר התורה נאלצים לנדוד ממקום למקום ללא קורת גג הגונה כיאה למקום שמגדלים בו תורה ותפילה.

הגאון רבי מסעוד בן שמעון שליט"א בערב שב"ק בבית כנסת 'המרכזי'
בכאב רב הליץ את הפסוק 'נכספה וגם כלתה נפשי לחצרות השם', כאשר ישנם המפרשים שדי לנו לגור בחצרות ולא בבתי מדרשות הראויים לשמם. בסיום דבריו הוסיף הגאון שליט"א דברים קצרים בגודל חשיבות איחוד כלל בני התורה וקהילות יראי השם ההולכים בדרך המסורה לנו מרבותינו מאורי התורה זלה"ה.
גבאי ק"ק המרכזי הביעו בפני הרב שליט"א את כאבם העצום נוכח המציאות העגומה בה קהילה המונה מאה וחמישים משפחות צריכה לנדוד מעת לעת ממקום למקום ללא מציאת פיתרון קבע הראוי לשמו, ואף אפשרויות שעלו על הפרק בטווח הזמן המיידי לא יצאו אל הפועל.
הגבאים סיפרו כי הוקם ועד פעולה מיוחד אשר שם לנגד עיניו מטרה חשובה זו ולהרעיש עולם ומלואו עד אשר ימצא פיתרון לסוגיא כאובה זו ועד אשר יוקם בית מקדש מעט זה כיאה לכבודו של ציבור חשוב זה.
"לא מוכנים לקבל אותנו": רעולי פנים ביצעו וונדליזם – בניית ביה"כ הופסקה • צפו




















