ביום חמישי האחרון ו' במרחשון הסתלק לבית עולמו הגאון הגדול רבי יהודה בויאר זצ"ל, מאחרוני תלמידי מרן החזון איש ומראשי ישיבת בית שמעיה.
הרב בויאר זצ"ל נודע בגדלותו בתורה ובפעילותו הענפה בהרבצת תורה. לצד זאת, היה מהדמויות המרכזיות במאבק להגנת הדת בארץ ישראל, ובפרט בשמירה על קברי ישראל מפני חילול.
במשך עשרות שנים פעל בשיתוף פעולה הדוק עם ידידו, הגאון הגדול רבי דוד מיכאל שמידל שליט"א מאחרוני תלמידי החזו"א ויו"ר אגודת 'אתרא קדישא' וראש כולל 'ישיבת טבריא – קוממיות'. במסגרת פעילותו זו השתתף במגוון פעולות מחאה ומעקב, בין היתר בערים חריש, בית שמש ובאר שבע.
הרב בויאר זצ"ל היה דמות מוערכת בעולם התורה והיווה גשר חי לדור הקודם כאחד מאחרוני תלמידי החזון איש.
בתיעודים שנחשפים כאן לראשונה נראה הרב בעת ביקורו באתר בנייה בעיר חריש, נפגש עם הרב עזריה בסיס זצ"ל, רבה של ראש העין, בנוגע לשמירה על קברי יהודים וכן תיעוד מהשתתפותו בעצרת מחאה בבית הכנסת לדרמן לאחר מעצרו של הגאון הגדול רבי דוד מיכאל שמידל באתר בנייה בו נחפרו קברים בעיר באר שבע. כמו"כ הרב השתתף במחאה כנגד חילול קברים בבית שמש ונטל חלק בעצרת מחאה בבית כנסת סאטמר בבני ברק כנגד חילול קברים.




















