במלאת יובל שנים לנפילתו של מפקד סיירת מטכ"ל, סא"ל יוני נתניהו הי"ד במבצע אנטבה, התקיימה היום האזכרה הרשמית בהשתתפות בני המשפחה ואישי ציבור. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניצל את מעמד האזכרה לאחיו כדי לשלוח מסר תקיף וברור הן לעבר משטר הרשע בטהרן והן לקהילה הבינלאומית, על רקע המתיחות הביטחונית הבוערת והמערכה בדרום לבנון.
בפתח דבריו, התייחס ראש הממשלה לשני המבצעים הצבאיים הנרחבים שהובילה ישראל בשנה החולפת: "בשנה החולפת יצאנו לשני מבצעים כבירים: 'עם כלביא' ו'שאגת הארי'. יצאנו למבצעים הללו כדי להרחיק מעלינו סכנת השמדה מיידית ממשטר הרשע באיראן. אלמלא פעלנו, כבר היו בידיו פצצות אטום, והם היו משתמשים בהן."
נתניהו המשיך בקו בלתי מתפשר והצהיר כי מניעת התגרענותה של איראן היא משימת חייו, אותה קיבל על עצמו מאז השכול המשפחתי: "יהיו אשר יהיו ההתפתחויות המדיניות, לא אתן לאיראן להתחמש בנשק גרעיני. כל עוד אני ראש ממשלת ישראל – זה לא יקרה. למטרה הקדושה הזו, הקדשתי את חיי מאז נפילתך, יוני."
על רקע הפעילות הקרקעית המתמשכת של כוחות צה"ל בדרום לבנון והלחימה העיקשת ברכסים השונים, הבהיר ראש הממשלה כי ישראל אינה מתכוונת לסגת או להתקפל מנכסיה הביטחוניים, חרף לחצים כאלו ואחרים: "השגנו הישגים כבירים ולא נוותר עליהם. נישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון ככל שיידרש כדי להגן על תושבי הצפון היקרים לנו ועל אזרחי המדינה כולה. כראש ממשלת ישראל, אני עומד על כך בתוקף, ושום דבר לא ישנה זאת."
את דבריו חתם ראש הממשלה בנימה אישית ולאומית מצמררת, כשהוא פונה ישירות אל אחיו המנוח ומתחייב על המשך עמידתה האיתנה של המדינה:





















ביבי מלך ישראל